مانور ساعت صفر، محكي براي سنجش آمادگي دستگاه ها + تصاوير

کد خبر: 154529 تاریخ انتشار: 1399/07/05
نمایش: 928
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن گفت: مانور ساعت صفر محكي براي ارزيابي ميزان آمادگي دستگاه هاي اجرايي و شناسايي نقاط ضعف و قوت ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران شهرستان است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، مانور ساعت صفر روز شنبه با حضور مديرکل مديريت بحران استان در محور بروجن _ نقنه برگزار شد.
فرماندار شهرستان بروجن گفت: در ساعت 6 صبح امروز بدون اطلاع قبلي، دستگاه هاي عضو ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران شهرستان جهت حضور و اعزام اکيپ نيروي انساني و تجهيزات فراخوان شدند.
مسعود ملکي اظهار کرد: مانور ساعت صفر به منظور ايجاد هماهنگي و سازماندهي دستگاه هاي اجرايي عضو اين ستاد و ارزيابي ميزان آمادگي دستگاه‌هاي عضو و شناسايي نقاط قوت و ضعف برگزار شد.
 ملکي با اشاره به تأثير و نقش صحيح مديريت حادثه تأکيد کرد: يکي از وظايف اصلي مديران در زمان حادثه، مديريت صحيح بحران و آمادگي در لحظه است.
وي افزود: اين مديريت براي هر مدير عضو ستاد بايد در حوزه تخصصي خودش با محوريت فرمانده عمليات بحران باشد و مديران بايد يک ساختار مديريتي در همان حوزه تخصصي مربوط به دستگاه اجرايي مربوطه تعريف کرده و مديريت بحران را جدي بگيرند.
فرماندار بروجن با تاکيد بر اينکه براي استفاده از حداکثر توانمندي ها، ظرفيت ها و بهره گيري از مشارکت مردم در ارتباط با بحران بايد به آموزش بيش از پيش توجه شود، اظهار داشت: در ارائه آموزش هاي لازم براي مقابله با بحران ها به منظور کاهش خسارات احتمالي اهتمام جدي شود.
 در پايان جلسه اي به منظور بررسي نقاط قوت و ضعف مانور و ارزيابي ميزان آمادگي دستگاه ها در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد.
فرماندار شهرستان بروجن از آتش نشاني و شهرداري بروجن، ادارات برق، آب، اطلاعات، نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي که در فاصله زماني 7 تا 10 دقيقه طي واكنشي سريع در محل وقوع حادثه فرضي حاضر شدند تشکر کرد و برگزاري مانورهاي منظم بدون اطلاع قبلي در ساعت صفر را در ارتقاي ميزان آمادگي دستگاه هاي عضو مؤثر عنوان کرد.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08