شهرستان بروجن به آزاد راه اصفهان به شيراز متصل مي شود

کد خبر: 154594 تاریخ انتشار: 1399/07/20
نمایش: 756
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن گفت: احداث جاده ونک به سوليجان، فاصله اين شهرستان تا استان فارس را ۱۰۰ کيلومتر کوتاه مي کند.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري؛ مسعود ملکي در نشست هم‌انديشي مسئولان شهرستان‌هاي سميرم و بروجن که در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد، گفت: با توجه به وجود مرزهاي مشترک و مسيرهاي ارتباطي ميان اين دو شهرستان، افزايش بيش از پيش تبادلات اقتصادي و همکاري‌هاي امنيتي و انتظامي در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.  
وي افزود: شهرستان بروجن داراي 25 کيلومتر مرز مشترک جاده‌اي با شهرستان سميرم از مسيرهاي گرم‌آباد، امام قيس، سوليجان و روستاي شمس آباد بوده که افزايش سطح تبادلات همه‌جانبه نيازمند توسعه زيرساخت‌هاي جاده‌اي و رفع نقاط حادثه خيز است.  
ملکي ادامه داد: هم‌اکنون بيشترين ميزان حمل بار و مسافر ميان اين دو شهرستان از جاده‌هاي نقنه به سميرم و روستاي امام‌قيس به چشمه رحمان ونک در حال انجام بوده که با رفع نقاط حادثه‌خيز، تعريض شانه خاکي، اصلاح روکش آسفالت و نصب تابلو و علائم شاهد افزايش ايمني و حمل و نقل در محورهاي مذکور خواهيم بود.  
فرماندار شهرستان بروجن همچنين از احداث جاده ونک به سوليجان خبر داد و تصريح کرد:  با نظر موافق مسئولان، مطالعات اوليه اين طرح توسط کارشناسان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان‌هاي اصفهان و چهارمحال و بختياري انجام شده و پس از تأييد و تخصيص اعتبارات ملي و استاني در خصوص اجرا تصميم‌گيري خواهد شد.  
ملکي افزود: با احداث جاده ونک به سوليجان، مسير دسترسي به استان فارس 100 کيلومتر نسبت به مسير فعلي از سمت شهرضا نزديکتر شده و زمينه دسترسي شهرستان سميرم به محور بروجن به خوزستان فراهم خواهد شد.  
گفتني است در نخستين نشست هم‌انديشي مسئولان شهرستان‌هاي سميرم و بروجن با حضور فرمانداران و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اعضا شوراي تامين و مديران راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در خصوص همکاري‌هاي امنيتي و انتظامي نيز بحث و تبادل نظر شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08