نخستين جلسه شوراي اداري شهرستان بروجن در سال ۱۴۰۰ برگزار شد

کد خبر: 155913 تاریخ انتشار: 1400/02/21
نمایش: 522
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن گفت: نماز جمعه از مهم ترين اقدامات فرهنگي مؤثر و نقش آفرين بر محور توسعه به شمار مي رود و به همين منظور صيانت، حفاظت و پشتيباني از جايگاه نماز جمعه از اهميت بسزايي برخوردار است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، فرماندار شهرستان بروجن در اولين جلسه شوراي اداري در سال جاري گفت: مردم اين شهرستان در صحنه‌هاي مختلف جمهوري اسلامي ايران حضور فعال و اثرگذاري دارند و هيچ‌گاه با نظام زاويه نداشته‌اند.
مسعود ملکي تأکيد کرد: شاخص‌هاي فرهنگي شهرستان بروجن در وضعيت مطلوبي قرار دارد و روشنگري‌ها در نمازهاي جمعه باعث احياي جامعه و اتحاد بين مسئولان، مردم و قشرهاي مختلف مي‌شود.
وي افزود: نماز جمعه از مهم‌ترين اقدامات فرهنگي مؤثر و نقش‌آفرين بر محور توسعه به شمار مي‌رود و به‌همين منظور صيانت، حفاظت و پشتيباني از جايگاه نماز جمعه از اهميت ويژه و بسزايي برخوردار است.
معاون سازماندهي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور نيز تأکيد کرد: امامان جمعه گروه‌هاي انديشه‌ورز را تقويت و پس از شناسايي مشکلات مختلف، براي رفع آن با کمک دستگاه‌هاي اجرايي گوناگون اقدام کنند.
حجت الاسلام علي نوري افزود: ائمه جمعه در مدت سه ساله فرصت در شهرستان‌هاي محل خدمت خود فعاليت‌هاي فرهنگي را اولويت‌بندي کنند.
نوري تصريح کرد: انجام و ارتقاي اقدامات قرارگاهي در سطح ملي، استاني و شهرستاني مورد توجه ائمه جمعه و مسئولان مرتبط باشد.
وي يادآور شد: سازماندهي نوين براي انجام فعاليت‌ها و اقدامات فرهنگي در سطح ملي، استاني و شهرستاني در دستور کار شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور قرار دارد.
نوري مسجد را نقطه اتصال رهبري و مردم دانست و اظهار داشت: تقويت مديريت فرهنگي در جامعه از اهميت و اولويت ويژه‌اي برخوردار است.
حجت الاسلام سيد محمد احمدي در ادامه نماز جمعه را جامعيت دين اسلام عنوان کرد و گفت: دين اسلام يک دين کامل ، جامع، جهاني و جاوداني است و براي همه ابعاد زندگي بشر برنامه دارد.
امام جمعه بروجن با بيان اينکه نماز جمعه از برکات بي بديل نظام مقدس جمهوري اسلامي است و ارکان آن تقوا، بصيرت، اميد بخشي و وحدت بخشي است اظهار کرد: امام جمعه حلقه وصل همه ارکان و اقشار اسلامي است که بايد در واقع اين نقش را ايفا کند.
وي افزود: همه ما وظيفه داريم نسبت به مسئله نمازجمعه، اعتلا، گسترش و رونق آن به عنوان قرارگاه فرهنگي شهرستان همت کنيم.
گفتني است در اين نشست حجت‌الاسلام سيد محمد احمدي به‌عنوان امام جمعه بروجن معرفي و از زحمات حجت‌الاسلام علي‌رضا هراتي مطلق قدرداني شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08