ضرورت تکميل طرح انتقال آب بن-بروجن

کد خبر: 156702 تاریخ انتشار: 1400/07/17
نمایش: 625
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن بر ضرورت تکميل و بهره برداري هر چه سريع‌تر طرح انتقال آب بن به بروجن تأکيد کرد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، فرماندار شهرستان بروجن در نشست بررسي مسائل و مشکلات شهرستان بروجن در حوزه وزارت نيرو گفت: در ۲ سال گذشته پنج حلقه چاه براي تامين آب آشاميدني مردم در اين شهرستان حفر شده و هم‌اکنون تعدادي مجوز حفر چاه جديد هم موجود است.
مسعود ملکي به تخليه آبخوان حوضه شهرستان بروجن و مشکل جدي به‌منظور تامين آب آشاميدني مردم اشاره و تصريح کرد: هم‌اکنون ميزان توليد با مصرف آب در اين شهرستان بروجن برابر است و در صورت بروز اشکال در يکي از چاه‌هاي آب، مجبور به تامين آب مورد نياز مردم مرکز شهرستان ازطريق سيار و با تانکر هستيم.
وي با اشاره به مشکل تامين آب آشاميدني ساکنان بسياري شهرها و روستاهاي شهرستان بروجن در شرايط کنوني يادآور شد: البته آب آشاميدني اين شهرستان مشکل بهداشتي ندارد اما با استانداردها فاصله دارد.
ملکي ضمن تشکر از فعاليت‌هاي شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري در شهرستان بروجن اظهار داشت: تکميل شبکه جمع‌آوري فاضلاب در شهرهاي گندمان و بلداجي و روستاي آورگان و همچنين اقدام لازم براي به نتيجه رسيدن شبکه جمع‌آوري فاضلاب شهرهاي سفيددشت و فرادنبه ضروري است.
وي افزود: رفع کامل مشکلات آب آشاميدني شهرستان بروجن به تکميل و بهره‌برداري از طرح انتقال آب بن به بروجن نياز دارد.
نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خشکسالي‌هاي افزون‌بر ۱۲ سال گذشته در چهارمحال و بختياري و کاهش شديد منابع آب استان گفت: هم‌اکنون اين شهرستان در تامين آب پايدار براي بخش‌هاي مختلف آشاميدني، کشاورزي و صنعت با مشکل مواجه است.
حجت‌الاسلام اميرقلي جعفري تاکيد کرد: براي رفع مشکلات آب در اين شهرستان به‌ويژه آب آشاميدني مورد نياز افزون‌بر ۴۶۰ هزار نفر برابر نيمي از جمعيت چهارمحال و بختياري، بايد روند تکميل و بهره‌برداري از طرح انتقال آب بن به بروجن تسريع شود. 
وي افزود: با تکميل و بهره‌برداري از طرح انتقال آب بن به بروجن مشکل آب آشاميدني در شهرهاي بروجن، فرادنبه و سفيددشت رفع مي‌شود اما شهر نقنه، بخش‌هاي گندمان و بلداجي همچنان با مشکل تامين آب آشاميدني مواجه هستند.
جعفري به عقب‌ماندگي‌هاي شهرستان بروجن در بخش تامين آب پايدار اشاره و تصريح کرد: طرح‌هاي کوتاه‌مدت و بلندمدتي براي جبران اين عقب‌ماندگي‌ها ارائه و بررسي شده و اميد است با اجراي اين برنامه‌ها در آينده بتوان مشکل آب آشاميدني در اين شهرستان را رفع کرد.
وي يادآور شد: اميدواريم دولت سيزدهم بتواند زمينه اجرا و عملياتي شدن طرح‌هاي مرتبط با رفع مشکل آب بخش‌هاي مختلف با اولويت تامين آب آشاميدني مردم را فراهم کند.
نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: هم‌اکنون افزون‌بر ۴۶۰ هزار نفر برابر نيمي از جمعيت چهارمحال و بختياري در شهرستان‌هاي مختلف استان با مشکل آب آشاميدني مواجه هستند.
وي گفت: به‌همين منظور تسريع در روند تکميل و بهره‌برداري از طرح انتقال آب بن به بروجن ضروري و براي مردم اين استان حياتي است.
جعفري تاکيد کرد: البته بايد براي رفع مشکل آب آشاميدني اهالي شهرها و روستاهايي که در مسير بن به بروجن نيستند، از روش‌هاي ديگر و با اجراي طرح‌هاي مختلف اقدام شود. گفتني است اين نشست با حضور فرماندار، نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي، مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي چهارمحال و بختياري و مشاوران طرح انتقال آب بن به بروجن در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08