سفر اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس به شهرستان بروجن + تصاوير

کد خبر: 156733 تاریخ انتشار: 1400/07/22
نمایش: 570
اخبار
برگزاري جلسه هم انديشي با متوليان فرهنگي و هنري شهرستان بروجن و بازديد از ظرفيت‌هاي فرهنگي، ورزشي، مذهبي از برنامه هاي سفر يک روزه تعدادي از اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به بروجن بود.
فرماندار شهرستان بروجن در جلسه هم انديشي اعضاي کميسيون فرهنگي با متوليان فرهنگي و هنري شهرستان بروجن گفت: شهرستان بروجن داراي ۳ بخش،۶ شهر، ۴۱ روستا و ۵ دهستان، ۸۲ درصد جمعيت شهري و ۱۸ درصد روستايي است.
مسعود ملکي اظهار کرد: 485 شهيد و 2500 رزمنده در پشتيباني از نظام ورود پيدا کردند و هرگز مردم اين شهرستان زاويه‌اي با نظام نداشتند.
ملکي افزود: مردم اين شهرستان در شعر و ادب، علم و دانش سرآمد هستند و چهار مرکز دانشگاهي و بالغ بر 250 هيئت مذهبي در اين شهرستان وجود دارد.
وي با اشاره به شاخصه اصلي شهرستان، بيان داشت: بروجن نقطه اتصال سه استان فارس، اصفهان و خوزستان است و اين شهرستان حدود 15 ورودي و خروجي دارد که بالغ بر 5 مورد از اين‌ها شريان‌هاي ملي هستند.
فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: خيرين اين شهرستان سرآمد هستند بسياري از درمانگاه‌ها، مساجد و مدارس توسط خيرين بنا شده؛  که در هفته دولت 5 مدرسه در شهرستان افتتاح شد که سه تا از آن را خيرين ساختند.
ملکي گفت: بايد به بحث فرهنگ، دين و معنويت توجه ويژه تري شود و اين نظارت شما را مي‌طلبد، ايجاد شوراي عالي انقلاب فرهنگي از دستورات ويژه امام(ره) بود، درست است که بايد بحث‌هاي کلان در اين شورا باشد اما بايد نمود آن را در مناطق و شهرستان‌ها به طور ملموس ديد‌.
نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: بروجن ظرفيت‌هاي بي‌بديلي دارد و استفاده درست از ظرفيت‌ها عدالت است، اگر بتوان ظرفيت هر سرزميني را به فعليت رساند و کمک به بروز و ظهور آنها کنيم يعني سند آمايش را اجرا کرديم.
حجت الاسلام والمسلمين امير قلي جعفري با تاکيد بر ظرفيت‌هاي علمي، ديني، هنري و ورزشي در شهرستان بروجن، خاطرنشان کرد: اين ظرفيت‌ها بي‌بديل است که در استان اين ظرفيت‌ها زبانزد است و اميد است اين حضور ميداني اشرافي را ايجاد کند تا بتوان قسمتي از مشکلات را مرتفع کرد و به ظرفيت‌ها تحقق بخشيد.
نائب رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه اظهار داشت: اهميتي که ما به فرهنگ مي‌دهيم پايين است اينکه همه چيز را مربوط به اعتبارات مي‌دانيم اشتباه است، در بسياري از مسائل ما مردم فعاليتي نداريم.
بيژن نوباوه‌وطن گفت: آيا مردم قبول مي‌کنند که اگر فرهنگ درست شود ساختارها اصلاح مي‌شود؟ آنچه که انتظار است توجه به ابنا فرهنگ است هميشه نگاه به بودجه نداشته باشيم، هرآنچه که الان داريم بايد به کار گيريم‌.
وي افزود: همه اين مسائل بايد مبتني بر هم افزايي باشد و اگر حرف يکديگر را بفهميم قطعا مي‌توان مسائل را حل کرد، کشور ما بزرگ است و بسيار اميدوار هستيم و افق پيروزي خيلي دور نيست.
اميرحسين بانکي‌پور، نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: چشم بستن به بودجه‌هاي دولتي اصلي‌ترين دليل محروميت‌ شهرستان‌ها و روستاهاي ما است، اگر به دنبال پيشرفت شهر بروجن هستيد بايد سرمايه‌هاي داخلي را به کار اندازيد که بزرگترين سرمايه، نيروي انساني فرهيخته اين مرز و بوم است.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي افزود: پيشنهاد مي‌کنم يک هفته از سال را به نام بروجن نامگذاري کنيد و يک جشنواره بگيريد و تمام فرهيختگان بروجن را در کشور دعوت و آن‌ها را معرفي کنيد و خيلي از کارها را با دست و فکر آن‌ها انجام دهيد.
سرپرست معاونت امور حقوقي، مجلس و استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان نيز گفت: نگاه ويژه‌اي در وزارت ورزش و جوانان در خصوص استعداديابي وجود دارد و مطمئنا در پيوست فرهنگي توجه به نقاط کم برخوردار در دستور کار است.
شکوه‌فر بيان داشت: با بهره‌مندي از آمايش سرزميني با نگاه و رويکرد عدالت اجتماعي، توزيع فضاهاي ورزشي در کل کشور مبتني بر عدالت خواهد بود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08