دهمين کتابخانه روستايي چهارمحال و بختياري آغاز به کار کرد

کد خبر: 156934 تاریخ انتشار: 1400/08/30
نمایش: 710
اخبار
کتابخانه عمومي "دکتر ابوالقاسم بختيار" در روستاي آورگان بخش بلداجي به‌عنوان سومين کتابخانه عمومي روستايي شهرستان بروجن افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، فرماندار شهرستان بروجن در آيين گشايش کتابخانه روستاي اورگان با تبريک هفته بسيج گفت: افتخار همه مردم ايران زمين اين است که بسيجي هستند و اقداماتي چون راه‌اندازي کتابخانه به عنوان مکان روشنايي‌بخش و دانايي گستر با همت مردمي نيز نشانه‌اي از روحيه و فرهنگ بسيجي به شمار مي‌رود.
مسعود ملکي در ادامه افزود:  توسعه پايدار جوامع نيازمند آن است که ابتدا به بعد فرهنگي و حفظ و گسترش سنت‌ها و آيين‌هاي پسنديده و بازمانده از گذشته تاريخي آن جامعه توجه شود تا اثرات آن نيز در ديگر ابعاد اجتماعي، اقتصادي و سياسي گسترش يابد.
ملکي اظهار اميدواري کرد، اقدام دهياري اورگان براي واگذاري ساختمان و همراهي مردمي در راه‌اندازي کتابخانه الگويي براي ديگر روستاها در اين امر فرهنگي باشد.
سرپرست امور کتابخانه‌هاي عمومي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه دهمين کتابخانه روستايي استان روز شنبه در اورگان شهرستان بروجن به بهره‌برداري رسيد، گفت: براي بازسازي ساختمان و تجهيز اين کتابخانه سه ميليارد ريال هزينه شده است
احمد فرهادي گفت: با آغاز فعاليت اين کتابخانه مجموع کتابخانه‌هاي فعال زيرمجموعه اين نهاد به ۵۶ باب افزايش يافت.
وي با اشاره به اينکه حق انتفاع ساختمان کتابخانه اورگان از سوي دهياري اين روستا به مدت ۱۰ سال به امور کتابخانه‌هاي استان واگذار شده است، افزود: در اين کتابخانه علاوه بر خدمات مرتبط با کتاب، برنامه‌هاي فرهنگي مختلفي نيز براي بهره‌مندي افراد در سنين مختلف اجرايي خواهد شد.
فرهادي به خدمات بخش کودک اين کتابخانه اشاره و تصريح کرد: برپايي جلسات قصه‌گويي، کار با اسباب‌بازي‌هاي فکري و اجراي برنامه‌هايي براي افزايش‌هاي مهارتي و اجتماعي کودکان از جمله خدمات اين بخش است و مادران نيز مي‌توانند از اين پس با حضور در برنامه‌هاي مشاوره‌اي از مطالب ارائه شده در اين کارگاه‌ها بهره‌مند شوند.
وي از کتابخانه‌ها به عنوان قرارگاه‌هاي فرهنگي ياد کرد و اظهار داشت: تلاش خواهد شد با همراهي مسوولان محلي و همکاري مردم تعداد کتابخانه‌هاي روستايي استان افزايش يابد تا مسير براي توسعه فرهنگي در مناطق مختلف هموار شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08