بزرگترين نيروگاه خورشيدي غرب کشور در بروجن ارديبهشت 1401 به بهره‌برداري مي‌رسد.

کد خبر: 167224 تاریخ انتشار: 1400/10/20
نمایش: 807
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن گفت: از اهداف احداث اين پروژه جلوگيري از هدر رفت منابع سوخت فسيلي معادل سه ميليون متر مکعب گاز در سال، حفظ محيط زيست و جلوگيري از توليد گاز گلخانه‌اي است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، فرماندار شهرستان بروجن گفت: انرژي خورشيدي يکي از منابع تأمين انرژي رايگان، پاک و به دور از اثرات زيان بار براي محيط زيست است، افزايش جمعيت و بحران انرژي در سال‌هاي اخير موجب شده انرژي خورشيدي جدي‌تر گرفته شود و آن را يکي از مناسب‌ترين جايگزين‌هاي انرژي‌هاي فسيلي بدانيم و از آن استفاده مناسب شود.
مسعود ملکي اظهار کرد: باتوجه به مطالعات صورت گرفته، استان چهارمحال و بختياري با توجه به زاويه تابش خورشيد از مستعد‌ترين نقاط براي احداث نيروگاه‌هاي خورشيدي در کشور است و شهرستان بروجن نقطه بسيار قابل توجه بوده و اقداماتي با مشارکت سرمايه‌گذار انجام شده است.
ملکي بيان داشت: پروژه نيروگاه خورشيدي زاگرس سفيد دشت با ظرفيت ۵ مگاوات در زميني به مساحت ۱۰ هکتار در منطقه سفيددشت در دست احداث است، اين پروژه از شهريور ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و در ارديبهشت ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي با اشاره به پيشرفت فيزيکي ۵۵ درصدي اين نيروگاه خورشيدي گفت: ۱۲۰ ميليارد تومان در اين خصوص سرمايه‌گذاري شده است و برق ۱۵۰۰ خانوار را پس از بهره‌برداري تامين مي‌کند.
فرماندار بروجن با اشاره به اهداف اجراي اين نيروگاه خورشيدي در شهرستان بروجن، تصريح کرد: از اهداف احداث اين پروژه توليد برق با ظرفيت ۵ مگاوات، جلوگيري از هدر رفت منابع سوخت فسيلي معادل سه ميليون متر مکعب گاز در سال، حفظ محيط زيست و جلوگيري از توليد گاز گلخانه‌اي است.
وي با اشاره به پيگيري و اقدامات متعدد در خصوص گسترش و احداث اين نيروگاه خورشيدي، خاطرنشان کرد: جلسات متعددي تشکيل شد، سرمايه گذاران مي‌توانند با وجود زير ساخت‌هاي لازم در استان چهارمحال و بختياري خصوصا شهرستان بروجن جهت احداث نيروگاه‌هاي خورشيد اقدام کنند که قطعا مورد حمايت قرار مي‌گيرند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08