سفر وزير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به شهرستان بروجن + تصاوير

کد خبر: 178171 تاریخ انتشار: 1401/03/19
نمایش: 530
اخبار
سيد عزت‌الله ضرغامي، وزير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در سفر استاني هيات دولت به چهارمحال و بختياري، به عنوان نماينده تام‌الاختيار رييس جمهور به شهرستان بروجن سفر کرد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سيد عزت‌الله ضرغامي روز پنجشنبه در سفر به شهرستان بروجن ضمن حضور در گلزار شهداي شهر سفيددشت و اداي احترام به مقام والاي شهيدان با خانواده شهيد خسرو عليخاني در شهر فرادنبه ديدار و از هتل گردشگري سياسرد، ساختمان موزه خيري شارقي و مسجد جامع شهر نقنه بازديد کرد.
وزير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و نماينده تام‌الاختيار رييس‌جمهور در شهرستان بروجن با تاکيد بر ظرفيت هاي مهم اين شهرستان گفت: آثار ارزشمند ملي به موزه شارقي بروجن اعطا خواهد شد.
سيد عزت‌الله ضرغامي در حاشيه بازديد از موزه شارقي بروجن تاکيد کرد: براي اين موزه اشيايي از موزه ملي ايران منتقل و در مراسمي به بروجن اهدا مي‌شود.
وي افزود: عمليات اجرايي ساخت موزه شارقي بروجن با مشارکت خيران نيک‌انديش، به‌علت کمبود اعتبار رها شده بود.
ضرغامي تصريح کرد: بنا بر گفته مديرکل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي چهارمحال و بختياري تکميل اين موزه به ۴۰ ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز دارد.
وي يادآور شد: اميد است انگيزه خيران نيک‌انديش براي اجراي چنين طرح‌هاي مهمي تقويت و از توان آنان بهره‌گيري شود.
وزير‌ ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در بازديد از منطقه نمونه گردشگري سياسرد  يکي از بهترين ظرفيت‌هاي گردشگري در کشور، را استان چهارمحال و بختياري و به‌ويژه بروجن عنوان کرد.
عزت الله ضرغامي اظهار کرد: قسمت‌هاي جانبي اين منطقه طبيعت فوق‌العاده‌اي دارد و براي تأسيس امکانات گردشگري از جمله تله‌کابين از ظرفيت زيادي برخوردار است.
ضرغامي افزود: سرمايه‌گذاران در اين محل براي سرمايه‌گذاري حاضر هستند اما متأسفانه به دلايل مختلف کار معطل مانده است. 
با رايزني و پيگيري‌هاي لازم با دستگاه‌هاي مربوطه مشکل اين طرح در سفر جاري حل شده و زمينه براي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري در منطقه سياسرد فراهم خواهد شد.
وزير ميراث فرهنگي در بازديد از مسجد جامع شهر نقنه گفت: حضور ناظر در اين محل و بررسي علت‌هاي تخريب اين بخش از مسجد ضروري است.
سيد عزت الله ضرغامي اظهار کرد:  از تمامي مردم شهر نقنه بابت اين اتفاق عذرخواهي مي‌کنم و بايد با کمک تمامي مسئولان به‌ويژه مديران شهرداري، معماران و ساير مسئولان مرتبط اين بنا مرمت شود.
ضرغامي افزود: وزارت ميراث‌ فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي براي مرمت اين مسجد تاريخي اعتباري در نظر خواهد گرفت.
مديرکل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي چهارمحال و بختياري با اشاره به لزوم تقويت زيرساخت‌هاي گردشگري در اين استان گفت: تاکنون ۳۰۰ ميليارد ريال از سوي بخش خصوصي براي احداث هتل گردشگري سياسرد بروجن سرمايه‌گذاري شده است.
 عليرضا جيلان تاکيد کرد: روند اجراي اين طرح در زميني به وسعت ۱۵۰ هزار متر مربع با زيربناي چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع تاکنون ۹۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
وي افزود: براي اجراي اين طرح ۴۰ ميليارد تسهيلات بانکي از محل وام‌هاي گردشگري پرداخت شد.
جيلان تصريح کرد: با تکميل و بهره‌برداري از هتل گردشگري سياسرد بروجن زمينه اشتغال مستقيم براي ۴۰ نفر فراهم خواهد شد.
جيلان يادآور شد: تکميل و بهره‌برداري از هتل گردشگري سياسرد بروجن تا دو ماه آينده حداقل ۵۰ ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز دارد

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08