جلسه بررسي مسائل و مشکلات مالياتي اصناف شهرستان بروجن

کد خبر: 178318 تاریخ انتشار: 1401/04/08
نمایش: 414
اخبار
جلسه بررسي مسائل و مشکلات مالياتي اصناف شهرستان بروجن به رياست فتاح کرمي، سرپرست فرمانداري بروجن و با حضور سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار، مدير کل امور مالياتي و روساي اتحاديه‌هاي صنفي در محل فرمانداري برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن هدف از جلسه را طرح مسائل، مشکلات مالياتي اصناف و ارائه راهکار و پيشنهادات لازم عنوان کرد و با اشاره به مؤلفه‌هاي مالياتي و اهميت آن در توسعه و پيشرفت کشور گفت: در اين شرايط اقتصادي بايد فضاي امن و عدالت محور را در فعاليت‌هاي مالياتي ايجاد کنيم تا هم موجب رونق اقتصادي شود و هم ماليات دولت پرداخت گردد.
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: در بحث اصلاح نظام مالياتي بايد اقداماتي صورت مي‌گرفت تا فعاليت‌هاي اقتصادي شفاف سازي شود و در اين راستا حقوقات دولت پرداخت شود.
محمد کاظم منزوي اظهار کرد: به همين منظور اصناف در صورت اعتراض به نرخ ماليات نسبت به ارائه گواهي و ارائه اسناد واقعي به اداره مالياتي مراجعه تا رسيدگي لازم صورت پذيرد.
وي با بيان اينکه قانون گذار راهکارهاي لازم را جهت ممانعت از تضييع حقوق موديان در نظر گرفته و ملاک عمل براي اخذ ماليات حسابهاي تجاري است افزود: بايد به همديگر کمک نماييم و با اطلاع رساني قوانين مالياتي هيچگونه دغدغه اي نخواهيم داشت.
مدير کل امور مالياتي استان نيز گفت: اجراي قوانين مالياتي در راستاي تحقق عدالت اجتماعي و رضايتمندي موديان است و اداره مالياتي در راستاي تکريم اصناف و حمايت بيشتر از فعالان اقتصادي و رفع مشکلات مالياتي در خدمت مردم مي باشد.
حميدرضا منتظري افزود: نظام اقتصادي کشور مبتني بر شفافيت است به هيچ وجه تراکنش‌هايي که ماهيت درآمدي نداشته باشند ماليات اخذ نمي‌شود.
وي بيان اينکه 95 درصد از موديان مالياتي اظهار نامه ارائه داده اند و تنها 5 درصد اظهارنامه تکميل نکرده اند گفت: فعاليت سازمان در گذشته سابقه نگر بوده و اکنون گردش نگر است و به حسابهايي که از يک فرد به حساب ديگر منتقل مي شود ماليات تعلق نمي گيرد.
در اين جلسه نمايندگان اصناف مسائل و مشکلات را مطرح کردند و در پايان جلسه با حضور سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار و مدير کل امور مالياتي چهارمحال و بختياري از شرکت ظريف مصور و پروژه‌هاي خيرين مسکن ساز بروجن بازديد شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08