براي نخستين بار در استان؛

شوراي اداري دهياران شهرستان بروجن برگزار شد

کد خبر: 179292 تاریخ انتشار: 1401/07/11
نمایش: 475
اخبار
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن گفت: دهياران نبايد تنها در زمينه بهسازي و انجام کارهاي عمراني در روستا فعاليت کنند بلکه بايد به دنبال ايجاد اشتغال، درآمد پايدار و استفاده از ظرفيت‌هاي بالقوه روستاها باشند.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن با تقدير از زحمات تمامي دهياران گفت: دهياران بعنوان بازوان اجرايي دولت در مناطق روستايي، نقش مهم و بزرگي در عمران، آباداني و پيشرفت مناطق روستايي دارند.
فتاح کرمي با اشاره به ضرورت ايجاد درآمد پايدار در دهياري‌ها جهت نقش‌آفريني در توسعه روستاها افزود: دهياران براي توسعه و پيشرفت روستاها در حوزه‌هاي مختلف بايد به فکر درآمد پايدار با استفاده از ظرفيت‌هاي ايجاد شده و قانوني باشند.
کرمي با اشاره به جايگاه قانوني دهياران گفت: دستگاه‌هاي اجرايي وادارات شهرستان بايد ارتباط و تعامل نزديکي با دهياران بعنوان يک نهاد قانوني در راستاي ايفاي وظايف سازماني خود داشته باشند.
وي افزود: هر يک از روستاهاي سطح شهرستان ظرفيت‌هاي خوبي در حوزه‌هاي مختلف دارد که بايد آنها را شناسايي و در جهت توسعه و آباداني استفاده کرد.
بخشدار مرکزي شهرستان بروجن گفت: توسعه پايدار روستايي يکي از اهداف اساسي سياستگذاري‌هاي کل در همه کشورها و به خصوص ايران است.
زهره صمدي اظهار کرد: در سيستم مديريتي کشور ابتدا مديريت روستاها به شوراها سپرده شد و با توجه به اينکه شوراهاي اسلامي صرفا نقش نظارتي و به نوعي قانون‌گذاري بواسطه مصوبات شورا داشتند در فرآيند توسعه يکپارچه و پايدار مديريت روستايي چندان موفق نبود و يک خلأ احساس مي‌شد که خوشبختانه قانونگذار اين خلأ را با تشکيل نهادي به نام دهياري پر کرد.
صمدي افزود: در واقع مديريت ارشد روستا بر عهده دهياران است که با نقشي که در بهبود و ارتقاي توسعه روستايي، بهداشتي، حفظ نظم عمومي، نگهداري و بهره برداري از منابع طبيعي و ... دارند در واقع ميتوان گفت: دهياران بازوان اجرايي و کمک دهنده و به دستگاه‌هاي اجرايي، امنيتي و خدمات رسان هستند و مي‌توانند نقش مؤثري در توسعه و آباداني روستا و نگهداشت روستاييان و حتي مهاجرت معکوس داشته باشد.
مدير کل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري گفت: دهياران طرح‌هاي پيشنهادي خود را جهت دريافت تسهيلات به منظور ايجاد درآمد پايدار به اين دفتر ارسال کنند.
زاهدي از تحويل ماشين آلات و خودرو به دهياري‌هايي که از بدو تأسيس تا کنون از ماشين آلات دولتي استفاده نکرده‌اند با پرداخت فقط ۳۰ درصد مبلغ خبر داد.
وي جهت پيگيري تصويب چارت سازماني دهياري‌ها در جهت امنيت شغلي دهياران قول مساعد داد.
گفتني است با هدف آشنايي دهياران با زيرساخت‌هاي کشاورزي، صنعتي و فراهم کردن زمينه توسعه و پيشرفت روستاها از مزرعه کشت بادام و انگور ديم آقاي دهقان و شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختياري بازديد شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08