وجود ۶۰۰ تعاوني فعال در شهرستان بروجن / دومين مرکز نوآوري توسعه تعاون در بروجن راه‌اندازي مي‌شود.

کد خبر: 179591 تاریخ انتشار: 1401/08/18
نمایش: 402
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن گفت: در حال حاضر بيش از ۶۰۰ تعاوني فعال در سطح اين شهرستان وجود دارد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، مديرکل تعاوني‌هاي خدماتي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي در حاشيه بازديد از شرکت تعاوني‌هاي شهرستان بروجن، اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 215 هزار تعاوني فعال در سطح کشور وجود دارد.
جعفر اميرآبادي‌زاده با بيان اينکه در سفر دو روزه در استان چهارمحال و بختياري دو محور دستور جلسه در دستور کار است، افزود: يکي از اين مباحث ترويج فرهنگ تشکيل تعاوني‌ها در سطح استان با همکاري اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي و مرکز نوآوري توسعه تعاون استان است که مقرر شد ترويج، آموزش و تشکيل تعاوني‌ها انجام شود.
وي گفت: دومين بحث، پيگيري و رفع موانع بر سر راه تعاوني‌ها بوده که گردش منابع مالي تعاوني‌ها يکي از موانع است، قرار شد با فعال نمودن ظرفيت‌هاي خط اعتباري در استان چهارمحال و بختياري برخي از موانع منابع مالي را برطرف کرد.
فرماندار شهرستان بروجن گفت: در اين شهرستان 600 تعاوني فعال وجود دارد که نزديک به 4 هزار نفر در اين تعاوني‌ها مشغول به‌کار هستند.
فتاح کرمي افزود: يکي از نکات بسيار مهم در اين بخش، تعداد تعاوني‌هاي نيمه فعال و غيرفعال است که از سياست‌هاي دولت سيزدهم شناسايي و توانمندسازي اين تعاوني‌ها است.
 مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان چهارمحال و بختياري نيز در ادامه، اظهار داشت: در سطح شهرستان بروجن دومين مرکز نوآوري توسعه تعاون راه‌اندازي مي‌شود.
محسن مولوي گفت: در اين مرکز جوانان، افراد جوياي کار به ويژه فارغ‌التحصيلان دانشگاهي به سمت طرح‌ها و ايده‌هاي دانش‌بنيان، ايده‌هاي علمي در فضاي اقتصادي و اشتغال شهرستان بروجن سوق داده مي‌شوند.
وي افزود: از طريق مرکز نوآوري توسعه تعاون مشاوره‌ها و راهنمايي‌هاي لازم علمي در شهرستان بروجن صورت مي‌گيرد و افراد داراي ايده به سمت دريافت تسهيلات اشتغال‌زا هدايت مي‌شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08