تشکيل شوراي خيرين مبارزه با مواد مخدر در شهرستان بروجن

کد خبر: 179684 تاریخ انتشار: 1401/09/01
نمایش: 483
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن از تشکيل شوراي خيرين با هدف استفاده از ظرفيت خيري در راستاي مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، فرماندار شهرستان بروجن در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان گفت: امروز مواد مخدر در زمره يکي از تجارت‌هاي سودده در سطح دنيا است، تعدادي از کشورها اين مواد افيوني را توليد مي‌کنند و براي رسيدن به سود نياز به مصرف کننده است. در واقع هيچ يک از افراد مصون از اعتياد نيستند چرا که مصرف مواد مخدر خصوصا براي جوانان و نوجوانان جذابيت دارد.
فتاح کرمي تصريح کرد: نهادهاي فرهنگي کلاس‌هايي در رابطه با مبارزه با مواد مخدر برگزار مي‌کنند اما اين اصلا در استان چهارمحال و بختياري کافي نبوده و براي مصونيت افراد جامعه از اعتياد راهي جز مشارکت خيرين نيست.
کرمي گفت: در واقع هدف از تشکيل شوراي خيرين شهرستان بروجن براي مبارزه با اعتياد اين است تا پلي براي خيرين شهرستان، استان و حتي کشور شود و در اين زمينه کمک کننده باشد و در کنار هم مبارزه فرهنگي با اعتياد صورت گيرد.
وي افزود: حتما در مجمع خيرين استان، شهرستان بروجن نماينده فعال دارد و شوراي خيرين شهرستان بروجن تشکيل مي‌شود. از اطلاعات، تأثيرگذاري و دلسوزي خيرين استفاده مي‌شود تا جامعه شهرستان بروجن به سوي مبارزه با مواد مخدر و بازگشت به کار بهبود يافتگان، حرکت کند.
کرمي در پايان با اشاره به جايگاه علمي و فرهنگي شهرستان بروجن گفت: اميد است با همکاري يکديگر قدم‌هاي مثبتي در اين راه برداشته شود.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختياري گفت: در خواست تشکيل مجمع خيرين تحت نظارت ستاد مواد مخدر در استان داده شد تا بتوان از ظرفيت خيري کشور و استان در راستاي مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.
حميد شيخي اظهار داشت: اعتياد به مواد مخدر يکي از آسيب‌هاي اجتماعي بوده که تمامي دنيا درگير آن است، در دنيا 250 ميليون نفر معتاد هستند و اين مسئله در حال گسترش است و بايد در سياست‌ها و برنامه‌ها تغيير روش داد. 
وي با تاکيد بر مشارکت اجتماعي در مقابله با گسترش اعتياد، گفت: در واقع مهار اپيدمي اعتياد تنها با اقدامات دولت‌ها صورت نمي‌گيرد بلکه مشارکت اجتماعي و استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي بسيار کمک کننده است. در واقع با توجه به شرايط اقتصادي کشور، همراهي خيرين در حوزه‌هاي مقابله، پيشگيري، درمان اعتياد و مشارکت‌هاي مردمي بسيار حائز اهميت است‌.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختياري گفت: سياست‌هاي مقابله با اعتياد بايد به صورت بومي در هر منطقه اجرا شود و از گروه‌هاي مردمي براي سياستگذاري و اجرا استفاده شود که برنامه‌ها موثرتر و سريعتر پيش رود. 
وي تصريح کرد: در سال گذشته تعدادي از خيرين در برخي استان‌ها در صيانت از بهبود يافتگان اعتياد و اشتغال آن‌ها ورود پيدا کردند که به اقدامات فرهنگي و پيشگيرانه نيز تعميم داده شد که با توجه به نتايج مثبت آن، در سال جاري يک مجمع خيرين تحت نظارت ستاد مواد مخدر در کشور راه اندازي شد. 
شيخي خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه استان چهارمحال و بختياري از نظر شيوع اعتياد جزو سه استان اول کشور است در خواست تشکيل مجمع خيرين تحت نظارت ستاد مواد مخدر در استان داده شد تا بتوان از ظرفيت خيري کشور و استان استفاده کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08