همزمان با هشتمين روز از دهه مبارک فجر

کد خبر: 180458 تاریخ انتشار: 1401/11/19
نمایش: 409
اخبار
آيين افتتاح و بهره‌برداري از پروژه‌هاي عمراني شهرستان بروجن و جلسه شوراي اداري برگزار شد.
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن در آيين افتتاح و بهره‌برداري و کلنگ‌زني پروژه‌هاي عمراني شهرستان بروجن که با حضور استاندار و جمعي از مسئولان استاني برگزار شد؛ اظهار داشت: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در حوزه بهداشت و درمان، شهرستان بروجن 5 واحد بهداشتي و 18 پرستار و ماما هندي و بنگلادشي داشت، اما پس از پيروزي انقلاب 54 واحد بهداشتي درماني در بروجن با بيش از 400 پزشک که صدر‌در‌صد بومي هستند، مشغول خدمات‌رساني به مردم هستند.
فتاح کرمي بيان داشت: در شهرستان بروجن قبل از انقلاب هيچ واحد صنعتي وجود نداشت اما امروز داراي 5 شهرک صنعتي است که نقش به سزاي در توسعه شهرستان بروجن دارند، قبل از انقلاب 44 درصد بي‌سوادي در شهرستان بروجن بود، اما امروز 1.5 درصد بي‌سوادي وجود دارد و با سوادي به 98.5 درصد رسيده ‌که اينها به برکت پيروزي انقلاب اسلامي است.
کرمي گفت: به برکت شروع 45 سالگي انقلاب اسلامي، 13 پروژه در شهرستان بروجن کلنگ زني و 51 پروژه قابل بهره‌برداري و افتتاح است که تمامي اين پروژه‌ها با اعتباري بالغ بر هزار و 427 ميليارد تومان و اشتغال 230 نفر در حوزه‌هاي مختلف است. امروز کلنگ‌زني شروع اجراي تاسيسات و تصفيه خانه فاضلاب در شهر سفيد دشت اتفاق افتاد که با اين اقدام شهرستان بروجن تا سال 1404 به طور صد در صدي زيرپوشش شبکه‌هاي فاضلاب قرار مي‌گيرد.
وي خاطرنشان کرد: در حالي که کل استان چهارمحال و بختياري بهره‌مندي 65 درصدي از شبکه‌هاي فاضلاب دارد، پوشش صد در صدي شبکه‌هاي فاضلاب در شهرستان بروجن اتفاق خوبي است. فروش انشعاب در شهر فرادنبه همزمان با دهه فجر شروع مي‌شود و در بخش گندمان با گازرساني به دو روستا مي‌توان جشن صد در صد گاز رساني را در شهرستان بروجن گرفت.

حجت‌الاسلام اميرقلي جعفري تاکيد کرد: بزرگ‌ترين ظرفيت استان منابع آب است اما بخش‌هاي آشاميدني، کشاورزي و صنعت اين استان با مشکلات جدي روبرو بود.
وي افزود: با بهره‌برداري از طرح تامين آب آشاميدني پايدار چهارمحال و بختياري مشکل نيمي از جمعيت استان رفع مي‌‎شود.
جعفري به اختصاص ۹ هزار ميليارد ريال اعتبار براي احداث سد آقبلاغ شهرستان بروجن اشاره و تصريح کرد: اين طرح بايد ۱۵ سال قبل اجرايي مي‌شد و اکنون با اجراي آن مشکل بخش عمده‌اي از اين شهرستان رفع خواهد شد.
وي با اشاره به اجراي طرح‌هاي حوزه آبخيزداري و آبخوان‌داري چهارمحال و بختياري و شهرستان بروجن يادآور شد: اين مهم در حفظ منابع آب و خاک استان و جلوگيري از فرسايش نقش اصلي ايفا مي‌کند.
نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي توجه به جهاد تبيين و بيان دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران را ضروري دانست و اظهار داشت: استفاده از ذخاير و ظرفيت‌هاي داخلي و بومي از مهم‌ترين اقدامات جمهوري اسلامي و دولت سيزدهم به‌شمار مي‌رود.
وي با اشاره به مصوبات بسيار مطلوب سفر رييس‌جمهور و تعدادي از اعضاي هيات دولت سيزدهم به چهارمحال و بختياري گفت: شهرستان بروجن سهم قابل‌توجه و مناسبي از مصوبات اين سفر دارد که به تسريع در روند توسعه همه‌جانبه آن کمک مي‌کند.
جعفري به تقويت حوزه زيرساخت در دوران فعاليت جمهوري اسلامي به‌ويژه در زمان دولت سيزدهم اشاره و تاکيد کرد: بخش عمده صنعت چهارمحال و بختياري در شهرستان بروجن مستقر است اما به تکميل زنجيره‌هاي توليد نياز دارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: مردم شهرستان بروجن از همان قبل از پيروزي انقلاب اسلامي ايران افرادي متدين، فرهنگي و انقلابي بودند.
نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي اين شهرستان را يکي از پايگاه‌هاي انقلابيون اعلام و تصريح کرد: برخي بازاريان و اهالي متدين اين شهرستان قبل از پيروزي انقلاب اسلامي جزو موکلان امام خميني(ره) براي دريافت وجوهات بودند.
وي يادآور شد: آيت‌الله العظمي ناصر مکارم شيرازي، آيت‌الله العظمي نوري همداني و آيت‌الله يزدي و تعدادي عالمان ديگر قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در شهرستان بروجن منبر مي‌رفته‌اند.
جعفري اظهار داشت: تعدادي از مردم و بختياري‌هاي شهرستان بروجن ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ با امام خميني(ره) بيعت و خشم و انزجار خود را از شاهپور بختياري اعلام کردند.
وي گفت: مردم شهرستان بروجن در بحراني‌ترين شرايط کشور و قبل از پيروزي انقلاب اسلامي ايران وفاداري خود را به امام خميني (ره) ثابت کردند.
 جعفري به ظرفيت‌هاي بخش‌هاي مختلف اين شهرستان گفت: وجود تالاب‌هاي ملي و بين‌المللي، ارتفاع بالا، اقليم مناسب، زيرساخت‌هاي مطلوب در حوزه‌هاي گوناگون از مهم‌ترين اين ظرفيت‌ها است.
وي بالفعل کردن ظرفيت‌هاي بالقوه شهرستان بروجن را ضروري اعلام و تاکيد کرد: هم‌اکنون ۵۴ واحد بهداشتي در اين شهرستان به مردم خدمات‌رساني مي‌کند که اين مهم از دستاوردهاي جمهوري اسلامي به‌شمار مي‌رود.
جعفري با اشاره به پذيرش ۴۰ دانشجوي پزشکي از شهرستان بروجن و کسب رتبه دوم اين شهرستان در سطح ملي افزود: امسال ۶۰۰ دانشجو از بروجن در دانشگاه‌هاي دولتي کشور پذيرفته شده‌اند.
وي تصريح کرد: شهرستان بروجن با کوتاه‌ترين مسير ارتباطي در شاه‌راه استان‌هاي فلات مرکزي ايران با بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور واقع شده و روزانه شاهد تردد حداقل ۳۵ هزار دستگاه انواع خودرو است.

امام جمعه بروجن نيز گفت: دشمن به‌دنبال تصويرسازي منفي از نظام جمهوري اسلامي ايران است.
حجت‌الاسلام سيد عليرضا احمدي به خدمات‌رساني‌هاي فراوان جمهوري اسلامي از همان ابتداي پيروزي تاکنون اشاره و تاکيد کرد: حکومت طاغوتي سابق به‌جز چند شهر بزرگ، خدمات‌رساني به بقيه مناطق کشور با حذف کرده بود.
وي شرايط کشور در دوران طاغوت را در حالت شبه قحطي دانست و افزود: در آن دوران هر زمان امکان ناياب شدن نان وجود داشت.
احمدي با اشاره به خدمات فراوان نظام جمهوري اسلامي در ۴۴ سال اخير و اقدامات مؤثر دولت سيزدهم در يک سال اخير يادآور شد: رفاه امروز با زمان طاغوت قابل مقايسه نيست.
امام جمعه بروجن اظهار داشت: دشمن به‌دنبال آسيب زدن به رييس‌جمهور مردمي دولت سيزدهم است و در همين راستا بايد مراقب توطئه‌هاي دشمنان و استکبار جهاني باشيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08