تخريب باغات و ايلراه عشايري منطقه نعل‌اشکنان گندمان در پي ريزش بهمن + فيلم

کد خبر: 191492 تاریخ انتشار: 1402/03/11
نمایش: 400
اخبار
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن گفت: به‌دنبال بارش برف سنگين در زمستان گذشته و ريزش بهمن در منطقه عشايري نعل‌اشکنان روستاي سرپير در بخش گندمان، به 20 باغ گردو واقع در اين منطقه آسيب جدي وارد شده است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن گفت: به‌دنبال بارش برف سنگين در زمستان گذشته و ريزش بهمن در منطقه عشايري نعل‌اشکنان روستاي سرپير در بخش گندمان، به 20 باغ گردو واقع در اين منطقه آسيب جدي وارد شده است. 

فتاح کرمي اظهار کرد: در پي اين حادثه و در بررسي‌هاي کارشناسان جهادکشاورزي به حدود 2 هزار اصله درخت گردو آسيب وارد شده و 700 گردوي 15 تا 20 ساله نيز به‌طور کلي دچار شکستگي شده است.

کرمي افزود: ميزان خسارت وارده به عشاير و باغداران به‌همراه مستندات توسط کارشناسان جهادکشاورزي و امور عشاير جمع‌‌آوري و به‌منظور جبران بخشي از خسارت به ستاد مديريت بحران استان ارسال و در همين راستا با پرداخت 4 ميليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت 7 ساله از محل اعتبارات بسيج سازندگي سپاه پاسداران به‌منظور احياء مجدد باغات نيز موافقت شده است.

وي گفت: در سال جاري بهسازي و ترميم ايلراه عشايري اين منطقه نيز با انتقال ماشين‌آلات راهسازي سپاه و امور عشاير انجام خواهد شد. بنابر گفته عشاير منطقه، ميزان برف زمستان گذشته طي 20 سال اخير کم‌سابقه بوده‌است.

اخبار مرتبط

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08