وزير کار: تلاش کارگران براي ايجاد ثبات در کشور

کد خبر: 20406 تاریخ انتشار: 1397/04/21
نمایش: 819
اخبار
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در نشست شوراي فعالان اقتصادي شهرستان بروجن از تلاش کارگران براي ايجاد ثبات در کشور خبر داد.

علي ربيعي در نشست شوراي اداري و فعالان اقتصادي شهرستان بروجن، اظهار کرد: براي اين وزارت کار ارزشمند است و وزير افرادي هستم که آجرها را روي هم قرار مي‌دهد و ثروت خود را به زمين پيچ و مهره مي‌کند، اين براي من بسيار مهم است.  امروز شاهديم کارگران و کارفرمايان بيش‌ترين تلاش را براي ايجاد ثبات در کشور مي‌کنند.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: جامعه‌اي که در آن رانت اساس جامعه باشد و ملاک آن پول باشد با با جامعه‌اي که کار در آن پول توليد کند، متفاوت است، کار در جامعه توليدمحور داراي ارزش است. ‌ 

وي افزود: از افرادي که وام‌هايي به اسم توليد گرفتند و سوء استفاده‌هاي فراوان کردند لطمه بسيار خورديم، امروز از سوداگراني که با نقدينگي خود پول را از بازار ارز به سکه و سکه را به مسکن مي‌برند لطمه خورديم، ولي از کارآفريني که ثروت خود را پيچ و مهره مي‌کند لطمه نخورديم. 

ربيعي با اشاره به اينکه خود را متعلق به طبقه کارگران مي‌دانم، تصريح کرد: علاوه بر آن وزير بيکاران هستم براي کساني که قصد داشته باشند شغلي بدست آورند احساس مسئوليت مي‌کنم، بايد علاوه بر حفظ توليد، منزلت کارگر را نيز حفظ کرد، بايد مراقب قدرت خريد کارگر بود. 
 

وي تاکيد کرد: فقر جامعه توليد محور و رانت‌خوار را متوجه مي‌شويم، جامعه‌اي که در آن رانت اساس جامعه باشد و ملاک آن پول باشد با جامعه‌اي که کار در آن پول توليد کند، متفاوت است، کار در جامعه توليدمحور داراي ارزش است. 

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينکه اقتصادي که در آن نقدينگي در دست افراد غير توليدگر باشد اقتصاد ناسالم تلقي مي‌شود، تصريح کرد: در سال‌هاي گذشته با تک رقمي کردن نرخ تورم، پيش‌بيني پذير بودن براي سرمايه‌گذاري را در جامعه به کار گرفتيم. 

وي خاطرنشان کرد: هدف بين‌المللي کردن اقتصاد و اطمينان بخشيدن براي سرمايه‌گذاري و زندگي بهتر براي کارگران توليد محور بود. 

ربيعي با اشاره به اينکه لازم است سياست‌هاي اقتصاد کلان کشور را درست کرد، گفت: در سياست‌هاي اقتصاد کلان تلاش شده ثبات موجود در کشور حفظ شود. 

وي ادامه داد: قطعا تلاش دولت ثبات سياست‌هاي اقتصاد کلان و پيش‌بيني پذير کردن اقتصادکشور است. 

ربيعي با اشاره به ممنوعيت برخي از کالاهاي وارداتي به کشور، بيان کرد: اگر از شرايط موجود به خوبي بيرون آييم بحث‌هاي زنجيره کردن، منطقي ديدن سرمايه گذاران، ايجاد بازار براي سرمايه گذاري‌هايي که صورت گرفته ايده‌ها و نظريه‌هايي است که امروز در حال جاري شدن است. 

وي تصريح کرد: قرار نيست در کشور پول‌پاشي انجام شود و پول‌پاشي شغل ايجاد نکرده است، که اين اطمينان وجود دارد بعد از مدتي از اين بحران عبور مي‌کنيم به گونه‌اي که توليد ملي افزايش خواهد يافت، ۸۰ ميليون بازار داخلي پشت توليد مي‌ايستد و ۴۰۰ ميليون از بازار توليد منطقه را مي‌توان پشت توليد آورد. 

ربيعي ادامه داد: هيچ‌گاه نسبت به مسايل جامعه توليد بي تفاوت نبوده‌ايم، سياست ديگر فقرزدايي است که اجازه نخواهيم داد تحولات در زندگي روزمره مردم اثر عميقي بگذارند که براي تجربه وضعيت بهتر اين سياست در دستور کار قرار دارد و آن را دنبال خواهيم کرد. 

وي با اشاره به اينکه براي اين شهرستان اعتبار نسبتا خوب روستايي ديده شده است، گفت: امسال حدود ۶۰ هزار ميليارد تومان براي اشتغالي که در آن حمل و نقل، مسکن و نوسازي صنايع مدنظر قرار گرفته وجود دارد که علاوه بر آن رسته‌هايي که در سال گذشته داشتيم را دنبال خواهيم کرد. 

ربيعي تاکيد کرد: اگر ظرفيت‌هاي بروجن تکميل شود سهيمه آن شهرستان افزايش خواهد يافت. 

ربيعي با اشاره به لزوم افزايش آموزش‌ها در سطح روستاها، گفت: بايستي آموزش‌ها متناسب با رسته‌هاي مختلف انجام شود و براي ارتقاي فني و حرفه‌اي شهرستان بروجن اعتباراتي تخصيص داده خواهد شد که لازم است بنا به نياز اشتغال بالاي شهرستان، تلاش‌هاي بيشتري انجام شود. 

وي با اشاره به آغاز عمليات اجرايي ساختمان پلي کلينيک تامين اجتماعي و کلنگ‌زني مرکزي براي گفتگوهاي اجتماعي سالمندان، خاطرنشان کرد: ارايه خدمات بيشتر براي بروجن وظيفه ما است که تمامي مشکلات مطرح شده يادداشت و پيگيري خواهد شد. 

ربيعي از استاندار درخواست کرد در دسته‌بندي‌هاي منسجم‌تري مسايل و مشکلات دنبال شوند، همچنين اين آمادگي وجود دارد که طي جلسه‌اي با صنعتگران کشور و با حضور ديگر دستگاه‌ها، مسايل به طور جدي‌تر دنبال شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08