همزمان با چهارمين روز از هفته دولت

کد خبر: 212070 تاریخ انتشار: 1402/06/05
نمایش: 549
اخبار
شوراي اداري و آيين افتتاح، بهره‌برداري و کلنگ‌زني پروژه‌هاي عمراني شهرستان بروجن در محل فرمانداري برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: نگاه مديران ارشد استان براي توسعه همه‌جانبه شهرستان بروجن مثبت است.
محمدکاظم منزوي تالابي بودن شهرستان بروجن را يک مزيت اقتصادي مهم اعلام و تاکيد کرد: تمامي طرح‌هاي عمراني در چهارمحال و بختياري و اين شهرستان بايد پيوست اقتصادي داشته باشد.
وي با اشاره به لزوم توجه به آرامش و آسايش مردم در روند اجراي طرح‌هاي عمراني افزود: توجه بيشتر به حوزه اقتصادي به‌عنوان يکي از تاکيدهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در نام‌گذاري‌هاي سال‌هاي اخير ضروري است.

سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن نيز گفت: هفته دولت يک فرصت بسيار مناسبي است تا عملکرد دولت به‌خوبي تبيين شود.
فتاح کرمي تاکيد کرد: آنچه در شهرستان بروجن از ابتداي روي کار آمدن دولت سيزدهم مورد توجه قرار گرفت عدالت در توزيع اعتبارات و امکانات در سطح شهرستان بوده است.
وي افزود: عمليات اجرايي بسياري از طرح‌هاي عمراني در شهرستان بروجن از دهه ۱۳۸۰ آغاز شده اما تاکنون به بهره‌برداري نرسيده است.
براي تکميل و استفاده از آن‌ها نيازمند يک عزم جدي در بين همه ارکان اجرايي و تصميم‌گيري هستيم.
کرمي تصريح کرد: اتفاق خوبي در زمينه پروژه انتقال آب بن به بروجن رخ داد و پيش از اين اراده‌اي براي تکميل اين طرح وجود نداشت، اين طرح هم‌اينک ۸۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
وي يادآور شد: تنها پروژه‌اي در چهارمحال و بختياري که اعتبارات آن برگشت مي‌خورد، طرح انتقال آب بن به بروجن بود اما هم‌اکنون تمامي اعتبارات جذب شده است.
فرماندار بروجن اظهار داشت: سد آقبلاغ شهرستان بروجن نقش بسياري در تامين آب کشاورزي و صنعت در شهرستان دارد.
وي گفت: براي تکميل سد آقبلاغ ۱۰ هزار ميليارد ريال در بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبار پيش‌بيني شده است که با شروع کار قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء در اين طرح شاهد اتفاقات خوب و ارزشمندي در حوضه آب باشيم.
کرمي به کسري يک ميليون و ۲۰۰ هزار مترمکعبي آبخوان‌ها در شهرستان بروجن اشاره و تاکيد کرد: اين شهرستان پيشاني خشکسالي چهارمحال و بختياري است لذا بايد هر آنچه در توان دارد براي تقويت منابع آبي انجام دهيم.
وي افزود: در حوزه راه‌سازي و جاده‌سازي در شهرستان بروجن اقدامات مطلوبي انجام و اعتبارات مناسبي پيش‌بيني شده است.
فرماندار بروجن تصريح کرد: ۲۵ کليومتر از راه‌هاي روستايي شهرستان، هشت کيلومتر از معابر بخش بلداجي، هشت کيلومتر در بخش بلداجي، دهنو و نقنه آسفالت شد.
وي يادآور شد: کشت ۱۰۰ هکتاري گلخانه‌اي تا سال آينده و ۳۵۰ هکتار تا پايان دولت سيزدهم در شهرستان بروجن هدف‌گذاري شده است.
کرمي با اشاره به لزوم توسعه آبياري نوين در شهرستان بروجن اظهار داشت: ميانگين بهره‌برداري کشاورزان شهرستان از سيستم‌هاي نوين آبياري ۷۰ درصد بوده که اين نرخ در استان ۶۰ درصد است.

حجت‌الاسلام اميرقلي جعفري بروجني شامگاه يکشنبه همزمان با چهارمين روز هفته دولت در شوراي اداري شهرستان بروجن تاکيد کرد: حوضه آب لايحه برنامه هفتم دولت در کميسيون تخصصي راي آورد و به‌زودي در صحن مجلس شوراي اسلامي مطرح مي‌شود.
وي افزود: براساس اين لايحه هرگونه انتقال آب بين‌حوضه‌اي بجز براي آشاميدن ممنوع و حتي براي آشاميدن هم با لحاظ حقوق مبدأ بايد با تصويب شوراي‌عالي آب باشد و براي مصرف غيرآشاميدني به‌طور مطلق ممنوع است.
جعفري تشريح مزيت‌هاي طرح‌هاي آبي شهرستان بروجن براي ائمه جمعه و جماعت را ضروري اعلام و تصريح کرد: هم‌اکنون پنج طرح بزرگ براي تامين آب پايدار بخش‌هاي مختلف اين شهرستان در حال اجرا است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: فرصت خدمتگزاري بسيار کوتاه است و مسووليت مديران و کارگزاران هميشگي نيست و مي‌توان در مدت کوتاه خدمات قابل‌توجهي ارائه داد.
نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: خدمات نظام جمهوري اسلامي در دولت‌هاي مختلف به‌ويژه دولت سيزدهم به‌خوبي منعکس نشده است و بايد اين مهم به مردم اطلاع‌رساني شود.
وي گفت: در ۴۰ سال گذشته هيچ طرح انتقال آب پايدار در چهارمحال و بختياري اجرا نشده بود و هم‌اکنون بزرگ‌ترين طرح‌ تامين آب آشاميدني پايدار نيمي از جمعيت چهارمحال و بختياري در مراحل نهايي تکميل و بهره‌برداري قرار دارد.
جعفري تاکيد کرد: متاسفانه برخي مديران چهارمحال و بختياري در گذشته نسبت به اجراي اين طرح کم‌توجهي کردند و اين پروژه سه سال قبل از مجلس يازدهم تعطيل بود.
وي هفته دولت را فرصتي براي بازگو کردن خدمات نظام جمهوري اسلامي و دولت به مردم دانست و افزود: جاده بروجن به فرادنبه به سفيددشت از ۱۵ سال قبل ناتمام مانده بود و ارتقاي دانشکده پرستاري به دانشکده علوم‌پزشکي از خواسته‌هاي مردم بروجن در ۳۰ سال اخير بوده است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري نيز گفت: نگاه مديران ارشد استان براي توسعه همه‌جانبه شهرستان بروجن مثبت است.
محمدکاظم منزوي تالابي بودن شهرستان بروجن را يک مزيت اقتصادي مهم اعلام و تاکيد کرد: تمامي طرح‌هاي عمراني در چهارمحال و بختياري و اين شهرستان بايد پيوست اقتصادي داشته باشد.
وي با اشاره به لزوم توجه به آرامش و آسايش مردم در روند اجراي طرح‌هاي عمراني افزود: توجه بيشتر به حوزه اقتصادي به‌عنوان يکي از تاکيدهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در نام‌گذاري‌هاي سال‌هاي اخير ضروري است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08