همزمان با هفته پدافند غير عامل؛

مانور آمادگي مقابله با آنفلوآنزاي فوق‌حاد پرندگان در تالاب بين‌المللي گندمان برگزار شد

کد خبر: 212275 تاریخ انتشار: 1402/08/05
نمایش: 546
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن تالاب‌ها را ظرفيت‌هاي خوب گردشگري عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون پنج هزار هکتار تالاب در مناطق مختلف اين شهرستان وجود دارد.








به‌گزارش روابط‌عمومي فرمانداري شهرستان بروجن؛ فتاح کرمي در مانور آمادگي مقابله با آنفلوآنزاي فوق‌حاد پرندگان در تالاب بين‌المللي گندمان گفت: وجود ۶ تالاب در مناطق مختلف اين شهرستان ظرفيت قابل‌توجهي براي رونق و توسعه گردشگري استان به‌شمار مي‌رود.

وي با اشاره به مشترک بودن بيماري آنفلوآنزاي فوق‌حاد پرندگان بين انسان و طيور افزود: هدف از برگزاري اين مانور ارزيابي ظرفيت‌ها و پاسخ به بحران ايجاد شده با هماهنگي بين دستگاه‌هاي اجرايي عضو ستاد پيشگيري و کنترل بيماري آنفلوآنزاي فوق‌حاد پرندگان است.

کرمي تصريح کرد: به‌همين منظور همکاري و کمک رسانه‌هاي گروهي و فضاي مجازي براي اطلاع‌رساني به‌موقع و آگاه‌سازي مردم و گروه‌هاي مختلف نقش اثرگذار دارد.

وي يادآور شد: بيماري آنفلوآنزاي فوق‌حاد پرندگان يک بيماري ويروسي است که با فرا رسيدن فصل سرما و کوچ پرندگان مهاجر احتمال شيوع آن زياد مي‌شود.

فرماندار بروجن اضافه کرد: در اين بيماري، پرندگان وحشي و آبزي مي‌توانند بدون اينکه خود مبتلا شوند، ويروس‌هاي آنفلوآنزاي فوق‌حاد پرندگان را با خود جابه‌جا کنند.

وي گفت: مردم بايد در اين فصل توصيه‌هاي ادارات کل حفاظت محيط‌زيست و دامپزشکي را مورد توجه جدي قرار دهند.

کرمي تأکيد کرد: از مردم درخواست مي‌شود در صورت تشخيص و مشاهده تلفات زياد، احتمالي و غيرطبيعي در جمعيت طيور صنعتي، نيمه‌صنعتي و بومي موضوع را به شبکه‌هاي دامپزشکي اطلاع دهند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08