بازديد رئيس سازمان نوسازي،توسعه و تجهيز مدارس کشور از شهرستان بروجن

کد خبر: 30702 تاریخ انتشار: 1397/06/22
نمایش: 711
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن: احداث 8 مدرسه جديد در اين شهرستان ضروري است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان بروجن؛ مسعود ملکي در جلسه شوراي اداري شهرستان بروجن که با حضور معاون عمراني وزير آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: شهرستان بروجن نياز به احداث 8 باب مدرسه جديدالاحداث دارد. 

فرماندار شهرستان بروجن گفت: در آستانه سال تحصيلي جديد 17 طرح آموزشي در قالب 12 مدرسه ، 4 سالن ورزشي و يک نمازخانه تحويل آموزش و پرورش استان داده شده است که براي احداث اين واحدهاي آموزشي و فرهنگي با زيربناي بيش از 12 هزار مترمربع، حدود 130 ميليارد ريال هزينه شده است.
ملکي گفت: از اين تعداد 2 مدرسه و يک سالن ورزشي در شهرستان بروجن بوده است.
وي اشاره داشت 27 مدرسه در اين شهرستان فاقد استحکام و تخريبي است و احداث 8 مدرسه جديد در اين شهرستان ضروري است.
فرماندار شهرستان بروجن با عنوان اينکه امسال بالغ بر 22 هزار دانش آموز شروع به تحصيل مي کنند گفت با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته در حال حاضر و در کوتاه مدت مشکل فضاي آموزي حل شده است.
وي به حضور چشمگير خيران مدرسه ساز در شهرستان بروجن اشاره کرد و گفت : بنياد برکت هم اکنون ساخت 2 مدرسه در اين شهرستان را در دست احداث دارد.
مسعود ملکي افزود: امسال در جشنواره خيرين مدرسه ساز ساخت 20 پروژه خيري در شهرستان بروجن تعهد شده است.
نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست با اشاره به ديدار معاون عمراني وزير آموزش و پرورش از مدارس اين شهرستان افزود: ديدار از مدارس استان در آستانه سال تحصيلي نشان دهنده احساس مسوليت بالاي مسوولان است.
خديجه ربيعي فرادنبه افزود: دولت و مجلس همگام و همراه هم در تلاشند تا کشور به پيشرفت دست يابد.
وي به شرايط اقتصادي کشور اشاره کرد و گفت: در شرايط امروز برخي فرصت طلبان خواهان برهم زدن اتحاد و انسجام کشور هستند، اما همراهي مردم، دولتمردان و مسوولان مي تواند مشکلات را رفع کند
مهرالله رخشاني نيز از احداث يکهزار کلاس درس در مناطق محروم کشور خبر داد و افزود: کلاس هاي درس پس از امضاء تفاهم نامه با دستگاههاي اجرايي احداث مي شود.
به گفته وي، هم اکنون 11 استان کشور زير خط ميانگين سرانه کلاس درس و فضاي فيزيکي قرار دارند که ساخت کلاس هاي درس جديد در اين استانها، با توجه به اولويت هاي جديد احداث مي شود.
رخشاني مهر اظهار داشت: استان سيستان و بلوچستان، چهارمحال و بختياري، لرستان، گيلان، تهران و البرز از جمله استانهايي هستند که سرانه فضاي فيزيکي کمتر از ميانگين کشوري دارند.
به گفته وي، ميانگين سرانه آموزشي کشور 5.2 متر مربع است.
رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس گفت: سرانه استاندارد فضاي فيزيکي بايد 8.4 درصد باشد که در کشور 3 متر با سرانه استاندارد جهاني فاصله دارد و اين فاصله مربوط به همه فضاهاي آموزشي است.
رخشاني مهر به پراکندگي و توزيع ناعادلانه فضاهاي آموزشي در شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: اين مساله باعث افزايش فاصله سرانه فضاي آموزشي با استانداردها شده است.
وي گفت: از سال 82 تاکنون 40هزار ميليارد ريال(4 هزار ميلياد تومان) به امر تخريب و نوسازي مدارس کشور اختصاص داده شده است.
رخشاني مهر افزود: در برنامه ششم توسعه نيز 3 ميليارد دلار از محل صندوق ذخيره ارزي به تخريب ونوسازي مدارس اختصاص مي يابد که در صورت تحقق اين ميزان اعتبار، مدارس تخريبي کشور نوسازي مي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08