تشکيل جلسه کارگروه تخصصي امور اجتماعي و فرهنگي شهرستان بروجن

کد خبر: 30906 تاریخ انتشار: 1397/08/02
نمایش: 630
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن گفت: آمار طلاق جامعه در وضعيت تکان دهنده و هشداري قرار گرفته است.
مسعود ملکي در کارگروه تخصصي امور اجتماعي و فرهنگي شهرستان بروجن بدون اشاره به آمار رسمي در اين خصوص تأکيد کرد: وقوع طلاق در جامعه از مهمترين عوامل افزايش آسيب هاي اجتماعي محسوب مي شود.
وي افزود: برگزاري دوره هاي آموزشي پيش از ازدواج براي زوحين نقش اساسي در انتخاب بهتر مسير زندگي، پايين آمدن ميزان طلاق و کاهش آسيب هاي اجتماعي ايفا مي کند.
ملکي تصريح کرد: البته ساعت هاي برگزاري دوره هاي آموزشي پيش از ازدواج براي زوحين شهرستان بروجن مناسب نيست.
وي بيان داشت: اين موضوع باعث شده تا زوجين علاقه اي به شرکت در اين دوره هاي آموزشي نداشته باشند و ازدواج خود را در دفاتر ساير شهرستان ها ثبت کنند.
فرماندار شهرستان بروجن اضافه کرد: در صورت اصلاح اين روند و ثبت تمامي ازدواج ها در دفاتر اين شهرستان مي توان آمار دقيق تري از وضعيت ازدواج و طلاق شهرستان به دست آورد.
وي عنوان داشت: شناسايي ظرفيت ها و قابليت هاي فرهنگي و اجتماعي شهرستان بروجن با هدف کاهش آسيب هاي اجتماعي در دستور کار قرار گيرد.
ملکي اظهار کرد: پرهيز از سياسي بازي، سليقه کاري و قومي نگري مي تواند در مديريت کاهش آسيب هاي اجتماعي اثرگذار باشد.
وي با اشاره به توسعه هاي روزافزون بخش هاي مختلف در کشور، استان و شهرستان بروجن ادامه داد: اين در حالي است که به موازات فعاليت هاي توسعه اي، توجهي به حوزه هاي اجتماعي و فرهنگي نشده است.
فرماندار شهرستان بروجن بيان کرد: البته براي کسب موفقيت در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي نياز جدي به مشارکت مردم وجود دارد.
وي يادآور شد: اميدآفريني و تشويق مردم براي مشارکت در فعاليت هاي توسعه اي با محوريت فرهنگي و اجتماعي مورد توجه دستگاه هاي اجرايي مرتبط با اين حوزه قرار گيرد.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08