سفر معاون حقوقي، امور مجلس و استانهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به شهرستان بروجن

کد خبر: 30979 تاریخ انتشار: 1397/08/22
نمایش: 684
اخبار
معاون حقوقي، امور مجلس و استانهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه تحريم هاي دشمن عليه ملت ايران ظالمانه است، گفت: فرهنگ تحريم پذير نيست و دشمن نمي‌تواند فرهنگ را تحريم کند.
فرماندار شهرستان بروجن گفت: بروجن يکي از شهرستان هاي ممتاز کشور محسوب مي شود.
مسعود ملکي تأکيد کرد: بروجن به لحاظ قرارگيري در مسير ارتباطي استان هاي مرکزي کشور به استان ها و بنادر جنوب غرب و جنوب، همچنين محور ارتباطي کريدور شمال به جنوب و نقطه اتصال چندين استان جزو مهمترين شهرستان هاي ايران محسوب مي گردد.
وي افزود: شهرستان بروجن به لحاظ پتانسيل، ظرفيت و استعدادهاي طبيعي، قطب کشاورزي و صنعت چهارمحال و بختياري به شمار مي رود.
ملکي تصريح کرد: مردم شهرستان بروجن افرادي ولايت مدار، فرهنگ دوست و ميانگين سوادي بالا هستند که اين شاخص ها روند اجرايي توسعه اين شهرستان را از لحاظ کمي و کيفي ارتقاء داده است.
وي بيان داشت: ظرفيت ها، پتانسيل ها و مزيت هاي شهرستان بروجن در حوزه گردشگري، محيط زيست و منابع طبيعي باعث شده تا اين شهرستان به عنوان يکي از مهمترين مقاصد سفر تبديل شود.
فرماندار شهرستان بروجن اضافه کرد: وجود تالاب هاي مختلف مانند تالاب هاي بين المللي گندمان و چغاخور، ابنيه هاي تاريخي ، تفرجگاه هاي طبيعي و وجود زيرساخت هاي مطلوب اين شهرستان را به مرکزي براي ماندگاري مسافران و گردشگران داخلي و خارجي تبديل کرده است.
وي عنوان داشت: شهرستان بروجن هم اينک 40 اثر ثبت شده ملي در حوزه هاي فرهنگي گردشگري و طبيعي دارد.
ملکي اظهار کرد: مردم شهرستان بروجن در دوران جنگ تحميلي 480 شهيد، 2 هزار جانباز و 75 آزاده تقديم جمهوري اسلامي ايران کرده اند.
سيدهادي حسيني دوشنبه شب در نشست با هنرمندان و فعالان فرهنگي شهرستان بروجن افزود: براي برگزاري برنامه هاي فرهنگي و هنري و يکپارچه سازي برنامه ها، پيشنهاد مي شود هفته فرهنگي در هر شهرستان برگزار شود.
به گفته وي، هنرمندان و فعالان فرهنگي با همکاري دستگاه هاي فرهنگي هر شهرستان با محوريت فرمانداري ها در هفته فرهنگي هنر مختص هر شهرستان را برجسته سازي کنند.
وي در پاسخ به سوال هنرمندان که با کمبود فضاي فيزيکي مواجه هستند، افزود: براي جبران کمبود فضاها بايد برنامه ريزي شود تا فضاهاي عمومي در اختيار تمام هنرمندان و فعالان فرهنگي قرار گيرد
وي تصريح کرد: به طور مثال اگر آموزش و پرورش در شهرستاني فضاي مازاد دارد، مي تواند آن را در ساعات بعد از ظهر در اختيار هنرمندان قرار دهد
به گفته وي، براي تقويت فعاليت هاي فرهنگي در شهرستان ها بايد به سمت فرهنگ محله محور رفت و از ظرفيت هاي فرهنگي هر محله استفاده کرد.
حسيني تاکيد کرد: چنانچه فضاي مازاد فرهنگي در شهرستانها وجود داشته باشد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آن را براي استفاده هنرمندان تجهيز خواهد کرد
معاون حقوقي امور مجلس و استانهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاکيد بر تقويت بخش هاي فرهنگي اظهار داشت: فرهنگ يک زيرساخت براي کشور است و اگر کشوري در حوزه فرهنگي پيشرفت کند در همه حوزه ها پيشرفت مي کند.
به گفته وي، اگر فرهنگ توسعه يابد، در مصرف آب، رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، توليد محصول و بخش هاي ديگر هيچ مشکلي پيش نخواهد آمد.
حسيني تاکيد کرد: بخش فرهنگي را نمي تواند به حالت ايستا درآورد و آمريکا و دشمنان ايران نمي توانند با فرهنگ غني ايراني - اسلامي مبارزه کنند.
وي، تجهيز و تخصيص اعتبار به انجمن هاي فرهنگي و هنري و کانون هاي قرآني در شهرستان ها را مهمترين اولويت اين وزارتخانه عنوان کرد.
حسيني، تشکل هاي فرهنگي و هنري را يکي از دو بال اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست و گفت: اين انجمن ها و تشکل ها بايد نسبت به گذشته تقويت شوند.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سفر دو روز به چهارمحال و بختياري در شهرستانهاي مختلف استان حضور يافت و از نزديک با هنرمندان و فعالان فرهنگي و هنري شهرستانها به گفت و گو پرداخت و مطالبات هنرمندان و انجمن ها را مورد بررسي قرار داد.
.
حضور در گلزار شهداي گمنام شهر فرادنبه، ديدار با امام جمعه بروجن، بازديد از فرهنگسراهاي نيمه ساخته بروجن، گندمان و فرادنبه، بازديد از سينما 8 شهريور، افتتاح نمايشگاه کتاب بروجن و نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان از جمله برنامه هاي سفر يک روزه  معاون حقوقي، امور مجلس و استانهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به شهرستان بروجن بود.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08