کارگروه مشترک پدافند غير عامل و مديريت بحران شهرستان بروجن

کد خبر: 42363 تاریخ انتشار: 1398/05/22
نمایش: 548
اخبار
کارگروه مشترک پدافند غير عامل و مديريت بحران در حوزه محيط زيست شهرستان بروجن به رياست فرماندار برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، کارگروه مشترک پدافند غير عامل و مديريت بحران در حوزه محيط زيست با دستور کار  ساماندهي پسماند تالاب هاي چغاخور و گندمان و نحوه تشکيل کارگروه مشترک تخصصي در مورد شناسايي مشکلات و آسيب هاي وارده به حوزه پدافند زيستي و بحران به رياست فرماندار و با حضورمعاون دفتر مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري و ساير اعضا در سالن جلسات فرمانداري برگزار شد.

فرماندار شهرستان بروجن با بيان اينکه تالاب ها و اکوسيستم ها به منزله سرمايه هاي با ارزشي هستند گفت: تالاب ها علاوه بر ايجاد محيطي فرح بخش و زندگي آفرين براي جوامع اطراف آن، با حفظ و بهره برداري منطقي از آن ها، اهداف لازم وکارکرد هاي باارزش آن ها مانند ميزباني و حفظ نسل پرندگان آبزي مهاجر و ساکن، تأمين منابع آب کشاورزي و... تأمين مي گردد.

مسعود ملکي ضمن تاکيد بر دغدغه هاي فعالان محيط زيست و تشکر از حساسيت هاي آنان اظهار داشت: زير ساخت هاي مناسبي در کنار تالاب هاي شهرستان مشاهده نمي شود و با توجه به ظرفيت هاي تالاب ها، خواستار توجه و رسيدگي  هر چه بيشتر دستگاه هاي محيط زيستي شد.

ملکي به نقش تالاب ها درتوسعه گردشگري منطقه نيز اشاره کرد و افزود: در حوزه گردشگري مي توان با استفاده بهينه از ظرفيت تالاب ها شاهد توسعه و عمران شهرستان باشيم.

در اين جلسه مقرر شد کارگروه تخصصي با حضور دستگاه هاي اجرايي در خصوص شناسايي نقاط عامل بحران و آسيب پذير و همچنين جهت اتخاذ راهکار در خصوص واگذاري مناطق از طريق مناقصه عمومي به بخش خصوصي تشکيل شود و پيگيري هاي لازم توسط دستگاه هاي ذيربط ميراث فرهنگي، محيط زيست و فرمانداري به عمل آيد.
اين جلسه مصوباتي را نيز در حوزه هاي زيستي و پسماند تالاب هاي چغاخور و گندمان  به همراه داشت.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08