ضرورت مشارکت اجتماعي براي مقابله با کرونا

کد خبر: 83552 تاریخ انتشار: 1398/12/14
نمایش: 889
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن گفت: مشارکت اجتماعي براي پيشگيري و مقابله با کرونا در شهرستان اجتناب ناپذير است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان بروجن، جلسه شوراي تأمين به رياست فرماندار و با حضور اعضاي شوراي تأمين، ائمه جمعه،شهرداران، بخشداران، رؤساي شوراهاي اسلامي شهرها و جمعي از رؤساي ادارات در محل سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد.
فرماندار شهرستان بروجن گفت: مقابله با بيماري کرونا يک موضوع فراگير است و بايد آحاد جامعه در اين امر مشارکت داشته باشند.
مسعود ملکي خاطر نشان کرد: رعايت بهداشت فردي، همراهي با دستگاه هاي اطلاع رساني و جلوگيري از شايعات از مهم ترين وظايف عموم جامعه است.
ملکي تأکيد کرد: فعاليت تالارها، کافي نت ها، گيم نت ها، باشگاه ها، ورزشگاه ها، اماکن آموزشي، فرهنگي و... با هدف جلوگيري از اجتماع مردم و پيشگيري از شيوع کرونا متوقف شود.
وي بر آموزش روش هاي پيشگيري از شيوع و انتقال ويروس کرونا در روستاها تأکيد کرد و گفت: بايد از ظرفيت دهياري ها و شوراهاي اسلامي در روستاها براي اطلاع رساني و آموزش استفاده کرد.
فرماندار بروجن خواستار آمادگي شهرداري ها براي ضدعفوني و گند زدايي اماکن عمومي (پاساژها، مجتمع هاي تجاري، آرامستان، پايانه مسافربري، هتل ها، مسافرخانه ها و...) وسايل حمل و نقل عمومي، اماکن گردشگري و زيارتي و ... شد.
وي با تأکيد بر لزوم توجه واحدهاي نانوايي به اصول بهداشتي بيان کرد: متصدي اين واحدها ملزم به رعايت اصول بهداشتي در حين انجام کار مي باشند.
ملکي همچنين خواستار برگزاري نشست هاي مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت و نماينده بهداشت و درمان با اصناف شد.
وي به فعاليت هاي اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي اشاره و اضافه کرد: در اين بخش با توجه به ارتباط مستقيم با بخش کارگري، آموزش، اطلاع رساني و رعايت مسائل بهداشتي در دستور کار قرار گيرد.
مسعود ملکي ياد آور شد: با هم افزايي دستگاه هاي اجرايي در انجام وظايف محوله، برنامه هاي پيشگيري و مقابله با کرونا را جامه عمل مي پوشانيم.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان در اين نشست با بيان اينکه از ويژگي هاي ويروس COVID-19  انتشار سريع و قدرت سرايت بالاي آن مي باشد خواستار رعايت بهداشت فردي و شستشوي مرتب دست ها شد.
محمدحسن کرمي از مردم خواست جز در موارد ضروري از خانه خارج نشوند زيرا امن ترين مکان خانه است.
مدير بيمارستان ولي عصر (عج) همچنين اظهار داشت: 56 تخت مجهز جهت بستري و درمان مبتلايان احتمالي به کرونا در بيمارستان بروجن در نظر گرفته شده است.
عليرضا قرباني افزود: هيچ کمبودي از لحاظ تجهيزات حفاظت فردي براي پرسنل پزشکي و پرستاري، بيماران و افراد همراه بيمار وجود ندارد.
فرمانده سپاه ناحيه بروجن نيز از آمادگي سپاه و بسيج جهت همکاري با مجموعه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: ظرف چند روز آينده از ظرفيت خياطان بسيجي در جهت توليد ماسک استفاده خواهد شد.
 
 
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08