1 |
سامانه سامد چیست؟
|
یکی از مجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در سراسر کشور، سامانه تلفنی ۱۱۱ است که همه آحاد مردم ایران، میتوانند ایدهها، پیشنهادات، انتقادات، شکایات و درخواستهای خود را از دولت با آن مطرح کنند. در واقع هدف از راهاندازی این سامانه، پاسخگویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاههای اجرایی است و متقاضیان با طرح نکات مورد نظر خود و دریافت «کد پیگیری»، امکان دنبال کردن موضوع مورد نظر را نیز بیابند. |
2 |
نحوه برقرای ارتباط با سامانه ۱۱۱ و مطرح نمودن درخواست ها و شکایات چگونه است؟
|
مردم شریف استان می توانند از طریق شمارهگیری تلفن ۱۱۱ (بدون کد و پیش شماره) و انتخاب گزینه صحبت با کارشناسان و یا استعلام و پیگیری درخواست، درخواست جدید خود را مطرح و یا موارد قبلی خود را پیگیری نمایند. |
3 |
آیا برقراری ارتباط با تلفن ۱۱۱ هزینهای را برخواهد داشت؟ |
خیر. تلفن ۱۱۱ در سراسر کشور کاملاً رایگان است. |
4 |
آیا افراد در خارج از استان محل سکونت خود میتوانند درخواستهای خود را با سامانه ۱۱۱ مطرح و یا پیگیری نمایند؟ |
خیر . سامانه سامد و تلفن ۱۱۱ محدود به منطقه جغرافیایی است و هر شخص در صورت تماس، به سامانه ۱۱۱ استان محل حضور خود متصل خواهد شد. |
5 |
پیگیری موارد مطرح شده به چه صورت مقدور است؟ |
تماسگیرندگانی که مایل به پیگیری مطالب مورد نظر خود هستند، پس از بیان موضوع با کارشناس سامانه، کد پیگیری دریافت کرده و به تناسب موضوع مطروحه، مدتی بعد، ضمن تماس با ۱۱۱ و فشردن کلید شماره ۳ تلفن و ارائه کد پیگیری، پاسخ دستگاه مربوطه به مشکل خود را دریافت خواهند کرد. |
6 |
نکات کلیدی برای تماس با سامانه ۱۱۱ چیست؟ |
1) در هر نقطه از ایران بدون نیاز به گرفتن پیش شماره به خط ارتباطی ۱۱۱ وصل میشوید.
2) قبل طرح هر موضوعی با سامانه ارتباط مردم و دولت، داشتن کد ملی الزامی است.
3) در صورتی که متقاضی، اطلاعات شخصی خود را در اختیار قرار ندهد، نمیتواند تقاضایش را از سیستم پیگیری نموده و از روند رسیدگی آن مطلع شود.
4) از تماسهای مکرر با سیستم برای بیان یک تقاضا اجتناب کنید؛ زیرا سوابق تماس شما در سیستم موجود است و در صورت تکراری بودن ثبت نمیشود.
5) از تکرار موضوع مورد نظر در سایر قالبها مانند نامه، پیامک و ... و یا از طریق سایر اعضای خانواده اجتناب نمایید؛ زیرا سیستم نرمافزاری سامد یکپارچه بوده و پیام از هر کانالی و به هر نامی که در سیستم ثبت شود، روند رسیدگی مشابه دارد و ثبت مجدد پیامها امکانپذیر نیست.
6) برای صرفهجویی در وقت و هزینه خود، در زمانهایی که صف انتظار تلفن ۱۱۱ شلوغ است، تماس را از طریق سیستم ضبط پیام ادامه داده و یا ارتباط را به ساعات دیگر موکول کنید.
7) درصورتی که پیام دریافتشده به شخصی غیر از تماسگیرنده برگردد، مانند همسر، فرزند، پدر، مادر و ... الزامی است مشخصات فردی که تقاضا به او مربوط است، ذکر شود نه شخص تماسگیرنده .
8) سعی کنید از ذکر موارد متعدد در تقاضای خود یا شرح مفصل آن اجتناب نمایید. فقط مواردی را که برای شما اضطراری است، مطرح کنید. |