کميته مديريت پسماند شهرستان بروجن برگزار شد

کد خبر: 113802 تاریخ انتشار: 1399/02/26
نمایش: 769
اخبار
فرماندار بروجن با اشاره به 11 محل دفن پسماندهاي عادي در سطح شهرستان به وسعت بيش از 25 هکتار، بر لزوم مديريت پسماند در شهرستان تأکيد کرد و افزود: مديريت پسماند يکي از مباحث ضروري جهت سلامت بخشي به جامعه است .
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، جلسه کميته مديريت پسماند شهرستان بروجن به رياست فرماندار و با حضور اعضا در سالن اجتماات فرمانداري برگزار شد.

فرماندار بروجن با اشاره به 11 محل دفن پسماندهاي عادي در سطح شهرستان به وسعت بيش از 25 هکتار، بر لزوم مديريت پسماند در شهرستان تأکيد کرد و افزود: مديريت پسماند يکي از مباحث ضروري جهت سلامت بخشي به جامعه است.

مسعود ملکي با بيان اينکه تفکيک زباله از مبدا در مديريت پسماند بسيار تاثيرگذار است گفت: تفکيک زباله از مبدا مي‌تواند آلودگي‌ها را کاهش داده، حجم زباله را کم کند و فرهنگ‌سازي در اين راستا بايد به صورت جدي انجام شود.

 ملکي با بيان اينکه اگر جمع‌ آوري پسماندهاي شهري خوب مديريت نشود به يک معضل زيست‌ محيطي تبديل مي‌شود گفت: ضرورت دارد شهرداري ها با مديريت صحيح، نسبت به جمع‌آوري و دفن زباله‌هاي خانگي و صنعتي اقدام کنند.

وي افزود: شهرداري ها مکلفند دو روز در هفته عمليات دفن زباله را با نظارت اداره محيط زيست انجام دهند.

فرماندار شهرستان بروجن همچنين به جمع آوري و ساماندهي  زباله ها با مديريت دهياران، نظارت بخشداران و همکاري شهرداري ها در روستاهاي شهرستان تأکيد کرد.

وي با اشاره به عدم لايروبي مسيل رودخانه ها که از عوامل اصلي وقوع سيل و آبگرفتگي معابر و خيابان ها مي باشد تأکيد کرد: امور آب هر چه سريع تر  نسبت به لايروبي مسيل ها اقدام کند.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08