برنامه مديريت جامع تالاب گندمان تصويب شد

کد خبر: 154516 تاریخ انتشار: 1399/07/02
نمایش: 785
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن گفت: هدف از تدوين برنامه مديريت جامع تالاب گندمان دستيابي به بهترين استفاده از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي تالاب گندمان به عنوان يك سرمايه ارزشمند ملي است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، فرماندار شهرستان بروجن با بيان اينکه برنامه مديريت جامع تالاب گندمان در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان تصويب شد گفت: اين برنامه با مشارکت ادارات دولتي، سازمان‌هاي مردم‌نهاد، جوامع محلي و ذينفعان و مراکز علمي و پژوهشي تهيه شده است.
مسعود ملکي هدف از تدوين اين برنامه را دستيابي به بهترين استفاده از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي تالاب گندمان به عنوان يك سرمايه ارزشمند ملي و شناسايي چالش‌ها و آسيب‌هاي مرتبط با تالاب‌ها به وي‍ژه تالاب گندمان همراه با حفظ اکوسيستم تالاب عنوان کرد.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان اظهار کرد: برنامه مديريت جامع تالاب‌ها با سه هدف راهبردي شامل مديريت آب و خاک، حفاظت از تنوع زيستي و افزايش آگاهي مردم از وجود تالاب تدوين شده است.
شهرام احمدي ضمن تأکيد بر نگاه مثبت مديران استان نسبت به حفاظت مشارکتي محيط ‌زيست افزود: تالاب گندمان با مساحت ۱۰۷۰ هکتار، پس از تالاب بين المللي چغاخور، دومين تالاب در چهارمحال و بختياري است که داراي برنامه مديريت جامع مي‌شود. 
گفتني است مديريت زيست بومي (جامع)، حفاظت پيشرفته‌اي است که در آن حفظ محيط زيست با به رسميت شناختن بهره‌برداري‌هاي معقول اقتصادي، در نظر گرفتن نقش انسان و به ويژه جوامع محلي به‌عنوان بخشي از زيست ‌بوم و همچنين در نظر گرفتن ارتباط بين اجزا در سطوح فراتر از مرزهاي ظاهري زيست بوم ها و غالبا در سطح آبخيز عملي مي‌شود.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08