تالاب گندمان، قهرمان ملي تالاب هاي کشور

کد خبر: 154608 تاریخ انتشار: 1399/07/24
نمایش: 665
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن با بيان اينکه تالاب گندمان دوبار به عنوان قهرمان ملي تالاب هاي کشور معرفي شده است گفت: تالاب گندمان با مساحت ۱۰۷۰ هکتار پس از تالاب بين المللي چغاخور، دومين تالاب در چهار محال و بختياري است که داراي برنامه مديريت جامع است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، با حضور فرماندار، نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي، مديرکل حفاظت محيط زيست استان و رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان از تالاب گندمان بازديد شد و در جريان روند فعاليت هاي صورت گرفته که منجر به احياي اين تالاب شده است قرار گرفتند.
فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به وجود ۶ تالاب چغاخور،گندمان، علي آباد، چال تر، چال خشک، قزل گل کوه کلار در شهرستان بروجن گفت: قريب ۴۰۰۰ هکتار محدوده آبي در شهرستان بروجن وجود دارد.
مسعود ملکي با بيان اينکه تالاب گندمان دوبار به عنوان قهرمان ملي تالاب‌هاي کشور معرفي شده است افزود: تالاب گندمان با مساحت ۱۰۷۰ هکتار، پس از تالاب بين المللي چغاخور، دومين تالاب در چهارمحال و بختياري است که داراي برنامه مديريت جامع است.
ملکي ساخت بند خاکي به طول ۳۵۰ متر، خاکريزي و اصلاح جاده بين مزارع به طول ۳۵۰۰ متر، پايش آنلاين با دوربين هاي مداربسته، ساخت و تجهيز پايگاه اطفا حريق، تدوين و تصويب اجراي برنامه هاي مديريت زيست بوم تالاب گندمان و ... را از مهم‌ترين اقدامات صورت گرفته در تالاب گندمان عنوان کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08