ستاد شهرستاني مقابله با کرونا برگزار شد

کد خبر: 155749 تاریخ انتشار: 1400/01/25
نمایش: 759
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به وضعيت قرمز شهرستان بروجن و تکميل ظرفيت تخت هاي بيمارستاني گفت: در شرايط همه گيري کرونا شرکت در ميهماني و تجمع هاي خانوادگي بسيار خطر آفرين بوده و اين در حالي است که چرخش فاميلي و خانوادگي عامل ابتلاي بيش از 75 درصد از بيماران بستري عنوان شده است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، فرماندار شهرستان بروجن در جلسه ستاد شهرستاني مقابله با کرونا با اشاره به وضعيت قرمز شهرستان بروجن و تکميل ظرفيت تخت هاي بيمارستاني گفت: در شرايط همه گيري کرونا شرکت در ميهماني و تجمع هاي خانوادگي بسيار خطر آفرين بوده و اين در حالي است که چرخش فاميلي و خانوادگي عامل ابتلاي بيش از 75 درصد از بيماران بستري عنوان شده است.
مسعود ملکي با تأکيد بر اينکه گروه هاي شغلي 2، 3 و 4 به صورت کامل تعطيل بوده و تنها صنوف ضروري، انتظامي و امنيتي و مراکز امدادي مجاز به فعاليت و ارائه خدمات مي باشند، افزود: کافي شاپ ها، شيريني فروشي ها و مراکز عرضه بستني و آبميوه و... نيز در ايام ماه مبارک رمضان تعطيل بوده و صرفاً بعد از نماز مغرب و عشا و با رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي مجاز به فعاليت هستند.  
وي با بيان اينکه در شهرستان هاي با وضعيت قرمز برگزاري هرگونه اجتماع و مراسم فرهنگي و مذهبي، نماز جمعه و جماعت، مراسم شادي و عزا و... ممنوع است، اضافه کرد: در صورت برگزاري اجتماع و تهديد عليه بهداشت عمومي، کليه عواقب ناشي از برگزاري بر عهده صاحب مراسم خواهد بود.
ملکي اظهار کرد: همچنان کليه اماکن تفريحي، گردشگري، تالاب ها، پارک ها، بوستان ها، باشگاه ها، ورزشگاه ها، اماکن آموزشي، فرهنگي و... با هدف جلوگيري از اجتماع مردم و پيشگيري از شيوع کرونا تعطيل مي باشد.
وي با توجه به وضعيت قرمز شهرستان و ضرورت کنترل محورهاي مواصلاتي گفت: با استقرار واحدهاي انتظامي، پليس راه، بسيج و ... در 3 نقطه از مبادي ورودي شهرستان (ميدان نبوت، ميدان بسيج، ميدان شهيد سليماني) نسبت به کنترل ورودي هاي شهرستان و دلالت خودروهاي غير بومي به خارج از شهرستان اقدام خواهد شد.
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن گفت: از ابتداي شيوع اپيدمي کرونا در کشور، تاکنون 6364 نفر در شهرستان بروجن به اين بيماري ويروسي مبتلا شده‌اند.
محمد حسن کرمي اظهار کرد: از مجموع 3362 تست نمونه‌گيري شده در سال 1400، تاکنون نتيجه تست 1408 بيمار مثبت و نرخ شيوع روزانه به بيش از 50 درصد رسيده است.
کرمي گفت: از مجموع موارد مثبت 13 درصد مربوط به سالمندان، 58 درصد ميانسالان، 18 درصد جوانان، 9 درصد نوجوانان و 2 درصد نيز مربوط به کودکان بوده است.
وي افزود: با فوت 2 بيمار جديد مبتلا به کرونا، آمار فوتي‌هاي سال 1400 به 11 نفر و آمار جان‌باختگان قطعي در شهرستان بروجن به 162 نفر رسيده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08