سفر معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور به شهرستان بروجن

کد خبر: 155865 تاریخ انتشار: 1400/02/16
نمایش: 691
اخبار
جلسه بررسي مشکلات شهرداري ها و دهياري هاي شهرستان بروجن به رياست فرماندار و با حضور معاون عمراني وزير کشور در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، فرماندار شهرستان بروجن در جلسه بررسي مشکلات شهرداري ها و دهياري هاي اين شهرستان که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور و رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري ها برگزار شد گفت: اين شهرستان ۶ شهر و ۴۲ روستا دارد که تنها ۱۸ درصد جمعيت در روستاها ساکن است.
مسعود ملکي با اشاره به استقرار ۴۰ درصد از صنايع چهارمحال و بختياري در پنج شهرک صنعتي شهرستان بروجن و قرار گرفتن اين شهرستان در مسير استان‌هاي فلات مرکزي ايران به بنادر جنوب غرب و جنوبي کشور افزود:‌ در شبانه‌روز افزون‌بر ۵۰ هزار خودرو از جاده‌هاي اين شهرستان عبور مي‌کند.
ملکي تصريح کرد: همين عامل باعث شده تا هزينه‌هاي مازاد و خارج از توان و وظايف شهري به شهرداري‌ها تحميل شود.
وي يادآور شد: شهرستان بروجن ۱۵ مسير ورودي و خروجي با شهرستان‌هاي همجوار و استان‌هاي مجاور دارد که بسياري آن‌ها از ميان شهرهاي اين شهرستان عبور مي‌کند.
ملکي اظهار داشت: به‌همين منظور ضرورت دارد تا منابع مورد نياز از محل اعتبارات ملي براي خريد و تجهيز شهرداري‌هاي اين شهرستان به ماشين‌آلات تخصصي اختصاص يابد.
معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور و رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها گفت: سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور براي اجرا، تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي کم‌هزينه و زودباده محرک در توسعه و جهش شهرهاي کشور تسهيلات مورد نياز را تامين و پرداخت مي‌کند.
مهدي جمالي نژاد تصريح کرد: سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور به‌منظور رفع مشکلات شهرداري‌هاي ايران در حوزه‌هاي مرتبط با حمل و نقل درون‌شهري و برون‌شهري، پسماند و آبياري فضاي سبز اقدام لازم را برنامه‌ريزي و اجرايي خواهد کرد.
جمالي نژاد يادآور شد: هم‌اکنون کمک‌هايي در قالب تبصره ۲ ماده ۳۹، رديف ماده ۵۸ براي شهرهاي زير ۵۰ هزار نفر جمعيت، ارائه تسهيلات قرض‌الحسنه ويژه طرح‌هاي درآمدزا و مشارکتي و اختصاص ماشين‌آلات از سوي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور به شهرداري‌هاي مناطق مختلف ايران انجام مي‌شود.
وي گفت: سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور يک‌سوم هزينه‌هاي خريد ماشين‌آلات شهرداري‌ها در استان‌هاي کمتربرخوردار مانند چهارمحال و بختياري را پرداخت مي‌کند.
جمالي‌نژاد تاکيد کرد: اين سازمان در سال‌جاري ۱۰ هزار ميليارد ريال به‌منظور اجراي طرح‌هاي بازيافت در کشور به بخشداري‌ها و شهرداري‌ها کمک خواهد کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08