به مناسبت روز خبرنگار؛

نشست خبري فرماندار شهرستان بروجن با اصحاب رسانه

کد خبر: 156389 تاریخ انتشار: 1400/05/17
نمایش: 713
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن گفت: در سال‌جاري ۹۵۰ ميليارد ريال اعتبار از رديف‌هاي مختلف بودجه‌اي به اين شهرستان اختصاص يافت.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، به مناسبت روز خبرنگار، نشست خبري و مراسم تجليل از خبرنگاران شهرستان بروجن با حضور فرماندار، جمعي از خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل فرمانداري برگزار شد.
فرماندار شهرستان بروجن گفت: در سال‌جاري ۹۵۰ ميليارد ريال اعتبار از رديف‌هاي مختلف بودجه‌اي به اين شهرستان اختصاص يافت.
مسعود ملکي تاکيد کرد: از اين مبلغ 490 ميليارد ريال از محل اعتبارات تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي در ۲۷ فصل، ۳۱۰ ميليارد ريال مختص محروميت‌زدايي و ۱۵۰ ميليارد ريال در اختيار نماينده مجلس است.
ملکي با اشاره به همکاري مطلوب شرکت فولاد سفيد دشت چهارمحال و بختياري با بخش دولتي در شهرستان بروجن گفت: طي دو سال اخير ۳۰ ميليارد ريال براي تکميل گلزارهاي شهداي گمنام، مدارس، مساجد و معابر روستايي و... توسط اين کارخانه هزينه شده است.
وي با اشاره به اختصاص اعتبارات به طرح‌هاي اولويت‌دار شهرستان بروجن افزود: اعتبارات محروميت‌زدايي براي تامين آب آشاميدني، احداث جاده‌ها، اجراي زيرساخت‌هاي صنعتي و توسعه کشاورزي اختصاص مي‌يابد.
ملکي به پتانسيل چهارمحال و بختياري و شهرستان بروجن در حوزه کشاورزي و دامپروري اشاره و تصريح کرد: توسعه کشاورزي مکانيزه اين شهرستان، احداث گلخانه‌ها و کشت محصولات کم‌آب‌بر در دستور کار قرار دارد.
وي يادآور شد: احداث چهار مجتمع گلخانه‌اي به وسعت 200 هکتار و ساخت مجتمع‌هاي دامپروري در شهرهاي فرادنبه، نقنه، گندمان، سفيددشت و بلداجي با هدف اشتغال‌زايي، کاهش نرخ بيکاري و رونق اقتصادي جزو برنامه‌هاي اولويت‌دار توسعه‌اي در شهرستان بروجن است.
فرماندار بروجن با اشاره به فعاليت پنج شهرک و ناحيه صنعتي در اين شهرستان اظهار داشت: ششمين شهرک صنعتي شهرستان پس از تصويب در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري و مصوبه تخصيص اعتبارات از سوي هيات دولت، در گندمان احداث مي‌شود.
وي گفت: در سال گذشته ۴۰۰ هکتار به مجموع شهرک‌هاي صنعتي شهرهاي بروجن و سفيددشت شهرستان بروجن اختصاص پيدا کرد.
ملکي تاکيد کرد: البته شهرستان بروجن براي توسعه کشاورزي، دامپروري و صنعت با مشکل شديد تامين آب مواجه است و همين عامل باعث شده تا سرمايه‌گذاران تمايل به سرمايه‌گذاري در اين حوزه‌ها نداشته باشند.
وي افزود: هم‌اکنون وضعيت آب آشاميدني در شهرها و روستاهاي شهرستان بروجن مطلوب نيست و در برخي شهرهاي اين شهرستان از طريق تانکرهاي سيار، آب وارد منبع مي‌شود.
فرماندار بروجن تصريح کرد: شرکت آب فاضلاب چهارمحال و بختياري ضمن تقويت آب‌رساني به مناطق مختلف شهرستان بروجن بايد اصلاح شبکه‌هاي فرسوده را در دستور کار قرار دهد.
وي يادآور شد: البته اجراي اين فعاليت‌ها براي کوتاه‌مدت و به‌صورت موقت است و رفع هميشگي آن به تسريع در روند تکميل و بهره‌برداري از طرح انتقال آب بن به بروجن نياز دارد.
وي با اشاره به شيوع ويروس کرونا گفت: در اين مدت انجام فعاليت‌هاي زيادي تحت تاثير قرار گرفت اما روند اجرايي امور متوقف نشد.
فرماندار بروجن به شيوع موج پنجم ويروس کرونا با سويه دلتا اشاره و تاکيد کرد: مردم تا زمان مهار و ريشه‌کني ويروس کرونا بايد ضمن رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي با کادر سلامت، بهداشت و درمان همکاري کنند.
وي افزود: رسانه‌هاي گروهي با عمل به رسالت مطبوعاتي خود، تمامي هجمه‌هاي تبليغاتي دشمن عليه جمهوري اسلامي ايران را خنثي مي‌کنند.
ملکي تصريح کرد: رسيدن جامعه به حد مطلوبي از رشد و بالندگي مرهون تلاش‌ها و فعاليت‌هاي خبرنگاران و فعالان رسانه‌هاي گروهي است.
وي يادآور شد: رسانه‌هاي گروهي همچنين روحيه مطالبه‌گري در بخش‌هاي مختلف را بين مردم جامعه ترويج داده‌اند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08