فرماندار شهرستان بروجن:

۷۴ درصد از جمعيت بالاي ۱۲ سال بروجن به طور کامل واکسينه شدند

کد خبر: 167167 تاریخ انتشار: 1400/10/08
نمایش: 424
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن گفت: تاکنون 84 درصد از جمعيت بالاي 12 سال شهرستان بروجن دوز نخست واکسن کرونا را دريافت و 74 درصد به‌طور کامل عليه کرونا واکسينه شده‌اند.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، فرماندار شهرستان بروجن در جلسه ستاد شهرستاني مقابله با کرونا گفت: تا کنون ۸۴ درصد جمعيت هدف بالاي ۱۲ سال شهرستان بروجن برابر ۹۱ هزار و ۱۰۵ نفر دُز نخست و ۷۴ درصد برابر ۸۰ هزار و ۴۱۰ نفر دُز دوم واکسن عليه ويروس کرونا را تزريق و دريافت کرده‌اند.
مسعود ملکي اظهار کرد: از ابتداي آذرماه تا کنون از ۲ هزار و ۳۰۱ بيمار مشکوک اقدام به نمونه گيري شده که نتيجه تست ۲۷۰ بيمار مثبت اعلام و ابتلا به کرونا متاسفانه منجر به فوت 7 نفر شده است.
ملکي در خصوص اهميت واکسيناسيون گفت: تاثير واکسيناسيون در کاهش مرگ و مير، ابتلا به کرونا و بيماران بستري ناشي از کرونا مشهود است و طبق آمار تاکنون ۱۰ درصد (۹هزار و ۶۶۰ نفر) براي تزريق دوز سوم مراجعه کرده‌اند، بنابراين مي‌طلبد که اطلاع‌رساني براي تزريق دوز سوم در افرادي که سه ماه از تزريق دوز دوم آن‌ها گذشته صورت گيرد.
وي با اشاره به ورود سويه اُميکرون به کشور، خواستار تشديد نظارت بر اجراي طرح مديريت هوشمند بيماري کرونا و رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در کليه مشاغل، اصناف، دستگاه‌هاي اجرايي، مدارس و... در سطح شهرستان شد.
فرماندار بروجن افزود: مصوبات ستاد ملي مقابله با بيماري کرونا براي همه نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي لازم الاجرا است و همه بايد خود را ملزم به رعايت و اجراي مصوبات بدانيم.
مسعود ملکي با اشاره به ابلاغ دستورالعمل مراقبت و کنترل بيماري کرونا در مدارس(نسخه 07) خواستار نظارت بر اجراي دقيق اين دستورالعمل در سطح مدارس شهرستان شد.
وي تاکيد کرد: رسانه‌ها با تبيين اهميت بهداشت و تزريق واکسن مي‌توانند جامعه را نسبت به انجام اين ۲ موضوع مهم تشويق و اقناع کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08