اختصاص ۱۱۰۰ ميليارد ريال اعتبار براي توسعه شهرک‌هاي صنعتي بروجن

کد خبر: 167284 تاریخ انتشار: 1400/10/30
نمایش: 379
اخبار
مسعود ملکي، فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به اهميت افزايش اعتبار توسعه شهرک‌هاي صنعتي گفت: ۱۱۰۰ ميليارد ريال اعتبار براي اين منظور در نظر گرفته شده که براي دستيابي به اهداف مورد نظر اين رقم بايد افزايش داشته باشد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، مسعود ملکي فرماندار در نشست با صنعتگران و فعالان اقتصادي شهرستان بروجن با بيان اينکه اين شهرستان داراي 360 کيلومتر محور مواصلاتي و مهمترين ورودي و خروجي استان چهارمحال و بختياري است گفت: مهمترين زيرساخت صنعت، حمل و نقل است و بايد به محورهاي مواصلاتي توجه ويژه شود.
مسعود ملکي افزود: 55 درصد درآمدهاي استان در حوزه راهداري مربوط به شهرستان بروجن است اما 6 گردنه حادثه‌خيز در اين شهرستان وجود دارد که بايد توجه جدي به اين مسئله داشت.
وي گفت: علي‌رغم وجود تمام مشکلات، توسعه شهرک صنعتي بروجن، سفيددشت و... خوب بوده است، طبق گزارشات حدود 110 ميليارد تومان هزينه توسعه شهرک‌هاي صنعتي شهرستان بروجن خواهد شد که اين مقدار بايد افزايش پيدا کند.
ملکي در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود 5 شهرک صنعتي و 50 درصد صنعت استان در شهرستان بروجن بايد جلسات در زمينه اشتغال و ستاد تسهيل چندين بار در سال برگزار شود تا مسائل به خوبي بررسي شوند و مديرعامل‌ها در جريان کامل مسائل باشند و آنها را رفع کنند.
نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: رونق اقتصادي هر کشوري بستگي به توليد آن دارد جايي که توليد وجود ندارد شاهد رکود اقتصادي آن کشور هستيم، بايد دانست گلوگاه توسعه کشورها توليد است.
حجت‌الاسلام والمسلمين اميرقلي جعفري افزود: هر چه بتوان توليد را بيشتر افزايش داد، مي‌توان ضريب نرخ بيکاري را کم کرد و در تامين آرامش و رفاه براي مردم نقش‌آفرين بود، بزرگترين آفت به کشورها به ويژه کشورهاي توسعه يافته توقف واحدهاي توليدي است.
جعفري با اشاره به بزرگترين مشکل در حوزه توليد گفت: توقف و ايستايي بزرگترين مسئله در زمينه توليد است، نبايد گذاشت اين چرخه متوقف شود که تلاش دولت جديد نيز همين است.
وي با اشاره به اينکه شهرستان بروجن در حال صنعتي شدن است، افزود: بايد دو مورد مهم را در شهرستان در نظر گرفت اول اينکه با محدوديت منابع آب چه مقدار اين شهرستان صنعتي شود و دومين نکته اينکه نبايد هرگز بروجن را با مدل توسعه غلط تخريب کرد چرا که آيندگان ما را مورد نکوهش قرار مي‌دهند.
نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ايجاد پارک پتروشيميايي در شهرستان بروجن، تصريح کرد: اين پارک پتروشيميايي  با اشتغال مستقيم 3 هزار نفر و اشتغال غيرمستقيم 7 هزار نفر ايجاد خواهد شد که معضل بيکاري را کاهش مي‌دهد.
عضو کميسيون کشاورزي، آب، منابع طبيعي و محيط زيست در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر مانع‌زدايي در زمينه سرمايه‌گذاري خاطرنشان کرد: نخستين زيرساخت براي صنعت، جاده‌ها هستند که تمامي مبادي خروجي و ورودي استان چهار خطه شده است، زيرساخت‌هاي شهرستان بروجن هم در حال کامل شدن هستند، بايد مسئولان موانع سرمايه‌گذاري را کنار بزنند و اجازه ندهند سرمايه‌گذار پشيمان شود.
اين نشست با حضور امام جمعه شهرستان بروجن، نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري، مدير عامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي و جمعي از صنعتگران و فعالان اقتصادي شهرستان بروجن در محل فرهنگسراي بروجن برگزار شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08