بازديد از طرح‌هاي عمراني و گردشگري بخش‌هاي بلداجي و گندمان + تصاوير

کد خبر: 167789 تاریخ انتشار: 1401/01/09
نمایش: 438
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن گفت: توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري در اين شهرستان به اشتغال‌زايي، کاهش نرخ بيکاري، رونق اقتصادي و تحول در شاخص‌هاي مرتبط با پيشرفت نقش‌ بسزايي دارد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، با حضور سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري، فرماندار شهرستان بروجن و جمعي از مسئولان استان و شهرستان از طرحهاي گردشگري و عمراني بخشهاي بلداجي و گندمان بازديد شد.
 فرماندار شهرستان بروجن گفت: تمامي مسئولان و مجموعه مديريت شهري براي تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي نيمه‌تمام اين شهرستان تلاش کنند.
مسعود ملکي تاکيد کرد: با توجه به ظرفيت‌هاي شهرستان بروجن در بخش گردشگري، اختصاص اعتبار، جذب سرمايه‌گذار و بهره‌مندي از توان بخش خصوصي براي سرمايه‌گذاري در اين حوزه مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري در شهرستان بروجن به اشتغال‌زايي، کاهش نرخ بيکاري، رونق اقتصادي و تحول در شاخص‌هاي مرتبط با پيشرفت نقش‌ بسزايي دارد.
ملکي تصريح کرد: به‌همين منظور اداره‌کل ميراث‌ فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي استان ايده‌هاي مرتبط با گردشگري را ارائه دهد تا بتوان نسبت به جذب سرمايه‌گذاران اقدام کرد.
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري گفت: ۱۵۰ هزار تن سهميه قير رايگان براي طرح‌هاي عمراني استان درخواست شده است.
علي حيدري اظهار کرد: تخصيص اين ميزان قير رايگان براي تصويب در سفر رييس‌جمهور به استان و به‌منظور تکميل طرح‌هاي عمراني درخواست شده است.
 وي تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي نيمه‌تمام چهارمحال و بختياري را از اولويت‌هاي اصلي مسئولان استان دانست و افزود: اختصاص ۲۵۰ دستگاه ماشين‌آلات براي شهرداري‌هاي استان در سفر رييس‌جمهور درخواست مي‌شود.
حيدري به برنامه‌ريزي براي تکميل و بهره‌برداري از يک طرح شاخص مديريت شهري در هر کدام از شهرهاي استان اشاره و تصريح کرد: براي تسريع در روند تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي نيمه‌تمام شهرداري‌هاي استان تا سقف ۵۰ ميليارد ريال تسهيلات از سوي سازمان همياري شهرداري‌ها و تا سقف ۵۰۰ ميليارد ريال از سوي بانک‌ها پرداخت خواهد شد.
وي با اشاره به لزوم تجهيز تمامي شهرداري‌هاي استان به سنگ‌شکن و کارخانه آسفالت يادآور شد: در روند اجراي طرح‌هاي نهضت ملي مسکن، اجراي شبکه‌هاي آب و فاضلاب، راه‌سازي، بازآفريني شهري، بازسازي بافت فرسوده و بهره‌برداري از معادن غيرفعال به شهرداري‌ها کمک مي‌شود.
حيدري اظهار داشت: براي سامان‌دهي مسير گندمان تا حاشيه تالاب بين‌المللي گندمان در قالب جاده سلامت از مصالح بومي، محلي و سازگار با شرايط زيست‌محيطي بهره‌گيري شود.
معاون گردشگري، سرمايه‌گذاري و تامين منابع اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي چهارمحال و بختياري نيز گفت: بسته‌هاي سرمايه‌گذاري حوزه گردشگري در اين استان تهيه شده و آماده ارائه به سرمايه‌گذاران است.
فرجام سميعي تاکيد کرد: به‌منظور تشويق سرمايه‌گذاران براي سرمايه‌گذاري در حوزه گردشگري استان، مجوزهاي قانوني در کوتاه‌ترين زمان ممکن صادر و تسهيلات مورد نياز پرداخت مي‌شود.
وي يادآور شد: ظرفيت‌هاي گردشگري چهارمحال و بختياري در بخش‌هاي مختلف طبيعي، تاريخي، سلامت و ورزش شرايط لازم براي توجيه اقتصادي سرمايه‌گذاري در اين حوزه را فراهم کرده است.
سميعي تصريح کرد: هم‌اکنون بيش از ۸۰۰ جاذبه گردشگري در استان وجود دارد که اين‌ مهم شرايط را براي انتخاب سرمايه‌گذاران به‌ منظور تصميم‌گيري براي سرمايه‌گذاري در حوزه گردشگري را تسهيل مي‌کند.
وي اظهار داشت: براي ارتقاي کمي و کيفي شاخص‌هاي مرتبط با بخش گردشگري استان، تسهيلات تبصره ۱۸ به متقاضيان واجد شرايط پرداخت مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08