توسعه ايستگاه‌هاي شتاب‌نگار برخط در شهرستان بروجن

کد خبر: 167932 تاریخ انتشار: 1401/02/01
نمایش: 402
اخبار
فتاح کرمي، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن از نصب ۳ ايستگاه شتابنگار برخط در شهرستان بروجن خبر داد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن در ديدار با کارشناس ارشد شبکه شتاب‌نگاري زلزله کشور، با بيان اينکه مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي به عنوان متولي شبکه شتاب‌نگاري زلزله در کشور، مرجع مهمي در طراحي سازه‌هاي مقاوم و مديريت بحران و زلزله در کشور مي‌باشد گفت: با پيگيري‌هاي صورت گرفته نصب دستگاه‌هاي شتاب‌نگار برخط در  شهر بروجن، گندمان، روستاي دوراهان با آماده سازي زير ساخت در اين ايستگاه‌ها اجرا گرديد.
فتاح کرمي با اشاره به اين که دستگاه‌هاي جديد داراي امکانات و حساسيت بيشتري نسبت به دستگاه‌هاي نسل قبل هستند، افزود: دستگاه‌هاي نسل جديد قابليت‌هاي نرم افزاري و سخت افزاري پيشرفته‌اي دارند که مي‌تواند در تشخيص ميزان خسارت و همچنين مديريت بحران پس از وقوع زلزله کمک کند.
کرمي با بيان اينکه قرار گرفتن شهرها بر روي گسل يا حتي نزديک بودن به آن، احتمال ويراني را چند برابر بيشتر مي کند گفت: بايد با رعايت اصول مهندسي و استانداردهاي لازم، ايمني سازه‌ها را در چنين مناطقي افزايش داد و جان و مال مردم را حفظ نمود. 
وي افزود: در حال حاضر شهرستان بروجن داراي ۶ ايستگاه شتاب‌نگار (۳ ايستگاه شتابنگار برخط در شهرهاي بروجن، گندمان، روستاي دوراهان و ۳ ايستگاه ديجيتال در بلداجي، سفيددشت و آورگان) مي‌باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08