با حضور استاندار؛

شوراي اداري شهرستان بروجن برگزار شد

کد خبر: 178110 تاریخ انتشار: 1401/03/05
نمایش: 410
اخبار
سرپرست فرمانداري بروجن گفت: بيش از 156 طرح عمراني و خدماتي نيمه تمام در 27 فصل اجرايي در حوزه‌هاي کشاورزي، صنعت، زير ساختي، راه و شهرسازي، آب و فاضلاب شهري و روستايي، خدماتي و ... براي تکميل و بهره برداري نيازمند افزون بر 145 ميليارد تومان اعتبار مي‌باشد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، استاندار چهارمحال و بختياري در جلسه شوراي اداري شهرستان بروجن با تاکيد بر حاکميت فرهنگ خدمت جهادي گفت: در راستاي تحقق اين نوع حاکميت تلاش شد اقدامات سرنوشت‌ساز براي ايجاد تحول در مسير توسعه استان مدنظر باشد که بر اين اساس تحقق بودجه ۱۴۰۰ استان با پيگيري‌هاي بسيار از ۳۵ درصد به ۷۵ درصد افزايش يافت.
غلامعلي حيدري با اشاره به تداوم پيگيري‌ها براي ايجاد تغييرات در بودجه‌ريزي مربوط به استان و کاهش مبلغ مالياتي در سال ۱۴۰۱ يادآور شد: پس از بررسي‌هاي مختلف يک هزار ميليارد تومان از مبلغ مالياتي استان در بودجه سال جاري کاهش يافت تا شرايط اعتباري بهتري براي چهارمحال و بختياري در سال ۱۴۰۱ رقم بخورد.
استاندار چهارمحال و بختياري پيگيري سفر رييس‌جمهور به استان را يکي از گام‌هاي توسعه‌اي استان براي جذب اعتبارات دانست و گفت: ۷۰۰ طرح نيمه‌تمام چهارمحال و بختياري براي جذب اعتبارات سفر شناسايي و در نشست‌هاي مختلف با وزرا و معاونان رييس‌جمهور بررسي شد تا با انجام سفر، مبلغ قابل‌توجهي از اعتبارات به استان اختصاص يابد.
وي با بيان اينکه نبايد اجازه داد اعتبارات برگشت داده شود، اظهار داشت: لازم است تمامي مديران دستگاه‌هاي اجرايي و فرمانداران براي جذب اعتبارات، ظرفيت‌سازي کرده و برگشت اعتبارات به هيچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.
حيدري در بخش ديگري از سخنان خود به برنامه‌ريزي براي سفر به بخش‌ها و شهرهاي مختلف پس از پايان سفرهاي شهرستاني اشاره کرد و گفت: براي انتخاب مديران از مدت‌ها قبل يک تيم انتصاباتي در معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري تشکيل شده است تا در همراهي با گروه‌ها و جريان‌هاي مختلف انقلابي، اين فرآيند را بررسي نمايد، ملاک اصلي در انتخاب مديران نيز پاک دست بودن، داشتن روحيه جهادي، مقابله با فساد، مردمي بودن و ميداني عمل کردن است.
وي بر شايسته‌سالاري و رعايت عدالت در انتخاب و انتصاب مديران تاکيد کرد و ادامه داد: هيچ شهر و يا قوميت خاصي مدنظر نيست و تلاش آن است که افراد بر اساس ملاک‌هاي تخصصي و علمي در راس امور قرار گيرند، به تمام مديران کل نيز گفته شده است که در انتصابات شهرستاني عدالت را مدنظر داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: با حضور مديران فعال، جهادي، نوآور و دلسوز و با وجود همدلي و هم‌افزايي خوبي که در استان وجود دارد مي‌توان به شکل‌گيري تحولات توسعه‌اي يکي پس از ديگري اميد داشت.
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن  با اشاره به بخشي از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي اين شهرستان در بخش‌هايي چون منابع طبيعي، گردشگري، کشاورزي و صنعتي گفت: ۴۰ درصد صنعت چهارمحال و بختياري در اين شهرستان واقع شده و ۵۲ درصد ترانزيت بار استان در بروجن در حال انجام است.
فتاح کرمي افزود: با وجود عبور روزانه ۳۵ هزار خودرو از محورهاي شرياني اين شهرستان به ويژه محور بروجن به لردگان، اين شهرستان همچنان با مشکلاتي براي دسترسي روستاهاي حاشيه اين جاده مواجه است که بخشي از افزايش آمار تصادفات شهرستان به اين موضوع باز مي‌گردد.
وي تعريض و بهسازي جاده‌هاي روستايي در حاشيه تالاب‌هاي گندمان و چغاخور را نيز پس از گذشت ۲۵ سال از احداث بخشي از آن‌ها ضروري دانست و تصريح کرد: با توجه به اينکه اين شهرستان پذيراي جمع بسياري از گردشگران در فصول مختلف سال است، لازم است براي تامين ايمني جاده‌هاي بروجن برنامه‌ريزي شده و اعتبارات لازم اختصاص يابد.
کرمي به معطل ماندن طرح‌هاي توسعه‌اي بخش دام‌پروري و کشاورزي شهرستان و لزوم اختصاص اعتبار براي ادامه اجراي آن‌ها نيز اشاره کرد و يادآور شد: هم‌اکنون چهار مجتمع گلخانه‌اي در شهرهاي بلداجي، گندمان، فرادنبه و نقنه در حال اجراست که تکميل آن‌ها به اعتبار نياز دارد.
سرپرست فرمانداري بروجن همچنين با تاکيد بر اجراي طرح‌هاي آبخيزداري در شهرستان با توجه به تداوم خشکسالي‌ها و محدوديت‌هاي برداشت در منابع آبي، گفت: اجراي انتقال آب از سيبک به آورگان پس از چندين دهه اختلافات محلي، امسال وارد مرحله اجرايي شده و بايد اعتبارات موردنياز براي تکميل آن هر چه سريع‌تر اختصاص داده شود.
وي، اجراي شبکه فاضلاب شهرهاي فرادنبه و سفيددشت، ساخت سد آق‌بلاغ و شهداي چشمه‌علي، تامين آب گندمان و بلداجي از محل چشمه سفيد، تسريع در ايجاد محورهاي ورودي و خروجي شهرهاي سفيددشت و فرادنبه دليل قرار گرفتن در محور ارتباطي شهرکرد به بروجن و اجراي باند دوم سه‌راهي گندمان – بلداجي – گهرو را بخش ديگري از خواسته‌هاي مردم شهرستان بروجن بيان کرد.
کرمي در ادامه مشکلات صنعتي شهرستان بروجن را يادآور شد و گفت: لازم است تسهيلات سرمايه در گردش براي واحدهاي توليدي اين شهرستان در نظر گرفته شود تا علاوه بر حفظ فرصت‌هاي شغلي، از تعطيلي اين واحدها و شرکت‌هاي توليدي به دليل اثرات منفي مشکلات اقتصادي جلوگيري شود.
به گفته سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن، ساماندهي گلزارهاي شهدا به وِيژه گلزارهاي واقع شده در جوار بقاع متبرکه و تکميل گلزارهاي شهداي گمنام بروجن، نقنه، فرادنبه و بلداجي از خواسته‌هاي حوزه فرهنگي مردم اين شهرستان است.
کرمي همچنين الزام دستگاه‌هاي اجرايي به اجراي تعهدات خود براي تکميل طرح‌هاي خيري حوزه بهداشت و درمان شهرستان بروجن را مهم دانست و افزود: تکميل ساختمان‌هاي دانشکده‌هاي فني و مهندسي، منابع طبيعي و پرستاري بروجن، تملک ابنيه تاريخي و تسهيل در روند اجراي طرح‌هاي مرمتي و بهسازي بناهاي تاريخي شهرستان، رفع مشکل کمبود نيروي انساني مجموعه پيست دووميداني و ترغيب سرمايه‌گذاران براي اجراي طرح‌هاي گردشگري طبيعي از ديگر نيازهاي توسعه‌اي اين شهرستان است..
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08