با حضور وزير ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي؛

شوراي اداري شهرستان بروجن برگزار شد

کد خبر: 178178 تاریخ انتشار: 1401/03/19
نمایش: 358
اخبار
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن با اشاره به ظرفيت‌ها، پتانسيل‌ها و قابليت‌هاي گردشگري اين شهرستان گفت: تحول در بخش گردشگري اين شهرستان به اختصاص اعتبارات ملي و جذب سرمايه‌گذاران توانمند نياز دارد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن در جلسه شوراي اداري اين شهرستان با حضور وزير ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي به‌عنوان نماينده تام‌الاختيار رئيس‌جمهور در سفر به چهارمحال و بختياري با اشاره به ظرفيت‌ها، پتانسيل‌ها و قابليت‌ ها گردشگري اين شهرستان گفت: تحول در بخش گردشگري اين شهرستان به اختصاص اعتبارات ملي و جذب سرمايه‌گذاران توانمند نياز دارد.
فتاح کرمي تاکيد کرد: وجود چهار موزه و ۲۵۰ بناي تاريخي، ورود سالانه ۶۰۰ هزار گردشگر، فعاليت يک‌هزار و ۲۰۰ هنرمند صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي و مناطق مختلف گردشگري از مهم‌ترين ظرفيت‌هاي اين شهرستان به‌شمار مي‌رود.
وي افزود: تخصيص اعتبار براي تملک، حفظ و احياي بناهاي تاريخي زيرمجموعه ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي در شهرستان بروجن از اهميت خاص برخوردار است.
کرمي تصريح کرد: طرح‌هاي گردشگري مختلف در بخش‌هاي گندمان، بلداجي و منطقه چغاخور راکد مانده که فعال شدن آن‌ها باعث ايجاد رونق در منطقه مي‌شود.
سرپرست فرمانداري بروجن با اشاره به فعاليت پنج شهرک صنعتي و بيش از ۴۰۰ واحد توليدي در اين شهرستان اظهار داشت: توليدکنندگان به‌علت بي‌ثباتي بازار، ريزش بازار بورس، مشکلات تامين مواد اوليه و نوسانات ارزي با چالش‌هاي فراوان مواجه شدند.
وي گفت: به‌دنبال اين مشکلات هم‌اکنون ۱۲۲ واحد صنعتي در شهرستان بروجن غيرفعال شده است.
کرمي تاکيد کرد: هم‌اکنون ۲۰ هزار هکتار زمين برابر ۵۰ درصد بخش کشاورزي شهرستان بروجن خشک و لم‌يزرع شده است.
وي افزود: ۸۰ هزار هکتار از زمين‌هاي کشاورزي شهرستان بروجن براي دريافت تسهيلات اصلاح الگوي آبياري آماده شده که اعتبار آن هنوز تامين نشده است.
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن تصريح کرد: کمبود آب و خشکسالي يکي از مشکلات اساسي اين شهرستان است و مردم انتظار دارند تا طرح قانوني انتقال آب بن به بروجن تکميل و بهره‌برداري شود.
وي يادآور شد: اختصاص اعتبار براي تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي غيرفعال و موزه خيري شهر بروجن ضروري است.
کرمي اظهار داشت: ساخت فرهنگسرا در نقنه، احداث موزه گز بلداجي و تکميل طرح‌هاي مشترک بين قوه‌هاي قضاييه و مجريه در شهرستان بروجن تسريع شود.وزير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و نماينده تام‌الاختيار رئيس‌جمهور در شهرستان بروجن گفت: بسياري از مسائل و مشکلات با اعتبارات کم و يا حتي با صحبت در محل قابل رفع است. 
 سيد عزت‌الله ضرغامي در شوراي اداري شهرستان بروجن تاکيد کرد: وقتي به‌عنوان دولت وارد يک منطقه مي‌شويم، بايد تمام ابعاد را بررسي کرد.
وي افزود: بسياري از کارهاي بزرگ نياز به اعتبار فراوان ندارند، اما برخي از پروژه‌ها نيازمند اعتبار و بودجه است که بايد درباره آن‌ها بررسي و بحث شود.
ضرغامي تصريح کرد: در سفرهاي استاني پس از بررسي موضوعات مختلف از نزديک‌، درباره اعتبارات تصميم‌گيري مي‌شود و آنجا که عقب‌ماندگي بيشتري داشته و يا زودتر پاسخ خواسته‌ها را بدهد، اعتبار مورد نياز را دريافت مي‌کند.
وي يادآور شد: محدوديت‌هاي زيادي در منابع اعتباري وجود دارد و نبايد انتظار اعتبارات بالا و سنگين را داشت.
وزير ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي اظهار داشت: در محدوده تپه‌هاي تاريخي سال‌ها است اجازه ساخت و ساز داده نشده است و دولت هم اعتباري براي خريد اين زمين‌ها از مالکان ندارد و البته اين ظلم به مردم است و روز گذشته مصوبه آن در هيات دولت انجام شد تا زمين‌ معوض به مالکان اعطا شود.
ضرغامي با بيان اينکه بهترين اشيا براي موزه بروجن فراهم و به اين شهر اهدا مي‌شود، افزود: گردشگري در بروجن عقب مانده است و جذب و حضور سرمايه‌گذاران در اين شهرستان ضرورت دارد.
نماينده رييس جمهور در سفر استاني تصريح کرد: مشکلات اعتبارات تبصره ۱۸ و وام‌ها رفع شده و براي هر پروژه گردشگري، اعتبار لازم اختصاص پيدا کرده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08