۶۵ درصد اراضي کشاورزي "بروجن" مجهز به سيستم آبياري نوين شد

کد خبر: 178207 تاریخ انتشار: 1401/03/22
نمایش: 358
اخبار
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن گفت: هم اکنون بيش از ۶۵ درصد اراضي کشاورزي اين شهرستان به سيستم آبياري نوين تجهيز شده است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن در آيين افتتاح طرح آبياري نوين تلفيقي در روستاي نصير آباد بخش گندمان گفت: در شهرستان بروجن ۴۰ هزار هکتار اراضي کشاورزي وجود دارد که ۲۱ هزار هکتار اراضي کشاورزي به سيستم آبياري نوين مجهز شده است.
فتاح کرمي افزود: بخش گندمان يک بخش ويژه و تاثيرگذار در حوزه کشاورزي اين شهرستان است که ۱۷ هزار هکتار اراضي کشاورزي دارد و هشت هزار هکتار اين اراضي آبي است.
کرمي در پايان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طي اين مدت نزديک به 80 درصد اراضي بخش گندمان به سامانه آبياري تلفيقي مجهز شدند،  برنامه ريزي شده است که در سال آينده 800 هکتار از اراضي آبي سطح شهرستان را از تسهيلات بهره‌مند و سامانه تلفيقي آبياري ايجاد شود.
رييس سازمان جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه تاکنون ۵۵ درصد زمين‌هاي کشاورزي اين استان به شبکه‌هاي آبياري نوين مجهز شده است، گفت: امسال يک‌هزار هکتار از اراضي کشاورزي استان به سيستم آبياري نوين مجهز مي‌شود.
عطاءالله ابراهيمي افزود: هم‌اينک ۶۸ هزار هکتار از زمين‌هاي کشاورزي آبي استان به سامانه‌هاي آبياري نوين مجهز شده و اين استان رتبه دوم در اجراي طرح آبياري نوين کشور را دارد.
وي اظهار داشت: شهرستان بروجن يکي از شهرستان‌هاي است که با مشکل جدي منابع  آبي مواجه است و اجراي سيستم نوين آبياري يک ضرورت براي مديريت بهتر منابع آبي و بهره‌وري منابع آبي در حوزه توليدات بخش کشاورزي است و اين شهرستان به عنوان يکي از شهرستان‌هاي پيشرو استان در اجراي اين سيستم آبياري است.
رييس سازمان جهادکشاورزي استان يادآور شد: طرح آبياري نوين تلفيقي در روستاي نصيرآباد بخش گندمان در ۱۸.۷ هکتار اراضي کشاورزي شهرستان براي بهره‌برداري ۱۱ کشاورز اجرا شده است که اجراي اين طرح زمينه اشتغال مستقيم چهار نفر را فراهم کرده که علاوه بر مصرف بهينه منابع آبي، ميزان توليد نيز افزايش مي يابد.
ابراهيمي افزود: سازمان جهادکشاورزي استان براي اجراي آبياري نوين بسته‌هاي حمايتي در نظر گرفته و اين آمادگي از طرف مجموعه جهادکشاورزي شهرستان‌ها وجود دارد که براي اجراي طرح آبياري نوين تامين اعتبار را از محل منابع دولتي انجام دهد.
به گفته وي، براي حمايت از کشاورزان و تشويق آنها براي اجراي طرح آبياري نوين به ازاي هر هکتاربيش از ۴۰ ميليون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08