همزمان با هفته "معنويت، علم، فرهنگ و هنر" شهر بروجن؛

کنگره تجليل از پزشکان شهرستان بروجن برگزار شد

کد خبر: 178240 تاریخ انتشار: 1401/03/27
نمایش: 508
اخبار
کنگره تجليل از پزشکان شهرستان بروجن، چشم‌انداز سلامت جامعه، فرصت‌ها و راهبردها به پاسداشت نود و ششمين سالگرد فارغ التحصيلي دکتر ابوالقاسم بختيار اولين پزشک جراح ايراني در محل هتل سياسرد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن در کنگره تجليل از پزشکان اين شهرستان با اشاره به قرار گرفتن در هفته معنويت، علم، فرهنگ و هنر شهر بروجن گفت: اميدوارم امروز در بخش بهداشت و درمان به عنوان يک روز ماندگار و مهم در تاريخ افتخارات بروجن ثبت شود و بتوانيم با همدلي، هم افزايي و همکاري گام‌هاي موثري در جهت ارتقاي شاخص‌هاي بهداشت و درمان برداريم.
فتاح کرمي يکي از پيام‌هاي کنگره را اتحاد و همدلي عنوان کرد و افزود: وحدت به معناي وحدت ايماني، وحدتي که با تمام وجود به آن ايمان داشته باشيم و ما را بر اين باور برساند که ما و شما در کنار مجموعه همکاران بهداشت و درمان مي‌توانيم بروجن را در توسعه و پيشرفت متوازن شاخص‌هاي بهداشتي ياريگر باشيم.
کرمي به اقدامات و مشارکت خيرخواهانه خيرين بزرگوار در شهرستان بروجن اشاره کرد و افزود: مشارکت خيرين در احداث مراکز بهداشتي، درماني، آموزشي، ورزشي و... شهر بروجن را به شهر خيرين و نيکوکاران معروف کرده و خيران نيک‌انديش اين شهرستان در بخش سلامت، بهداشت و درمان جزو سرآمدهاي کشور هستند.
وي همچنين از فعاليت‌هاي مطلوب انجام شده توسط حوزه بهداشت و درمان در سطح شهرستان و خصوصا عملکرد مجاهدانه در طول شيوع بيماري کرونا قدرداني کرد.
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به پيشرفت‌هاي پزشکي و حوزه سلامت کشور گفت: جمهوري اسلامي ايران امروز به برکت حضور دانشمندان و پزشکان در عرصه سلامت، رتبه نخست در حوزه پزشکي را دارد.
يونس پناهي اظهار داشت: ايران همچنين در حوزه تحقيقات سلامت رتبه نخست منطقه را داراست و روند رشد و شتاب قابل‌قبولي دارد.
وي با اشاره به مرجعيت علمي جمهوري اسلامي در حوزه سلامت از لحاظ توليد دانش گفت: ايران در حوزه سلامت از نظر توليد دانش رتبه ۱۳ و از لحاظ مرجعيت علمي جايگاه ۱۵ را در جهان دارد که اين روند روبه‌بهبود است.
پناهي به شيوع ويروس کرونا از اسفندماه ۱۳۹۸ اشاره و تصريح کرد: بسياري کشورها در ابتدا با اين ويروس آشنا نبودند و اکنون که دنيا درگير اين ويروس است، جمهوري اسلامي کمترين مراجعان و تعداد بستري‌شدگان را دارد.
وي يادآور شد: در روند رشد و شکل‌گيري پزشکي در ايران، استفاده از ظرفيت‌هاي خيران نيک‌انديش تاثيرگذار بوده که شهرستان بروجن نمادي از اين حوزه است.
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اظهار داشت: کمک براي ساخت بيمارستان، زيرساخت‌هاي بهداشتي و درماني و حمايت از مراکز اموزشي، درماني و تحقيقاتي حوزه سلامت اولويت دارد.
وي گفت: در صورت حمايت خيران نيک‌انديش براي تامين زيرساخت‌هاي مورد نياز، تبديل دانشکده پرستاري بروجن به دانشکده علوم پزشکي در دستور کار قرار مي‌گيرد.
پناهي تاکيد کرد: البته پس از صدور مجوزهاي لازم در اين زمينه، بايستي آموزش کيفي مورد توجه قرار گيرد.
درحاشيه کنگره تجليل از پزشکان شهرستان بروجن با عنوان چشم‌انداز سلامت جامعه، فرصت‌ها و راهبردها از کتاب و تمبر دکتر ابوالقاسم بختيار، نخستين پزشک جراح ايراني رونمايي شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08