شهرستان بروجن؛ رويشگاه گياه کم‌نظير زرين‌گياه

کد خبر: 178830 تاریخ انتشار: 1401/05/23
نمایش: 752
اخبار
فتاح کرمي، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن گفت: امسال و با هدف توسعه کشت گياهان دارويي، 175 ميليارد ريال به بخش‌هاي کشاورزي و منابع طبيعي اختصاص يافته که نسبت به سال گذشته رشد صد درصدي داشته است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن در حاشيه بازديد از مزرعه کشت زرين گياه در منطقه گرم آباد نقنه گفت: 20 هکتار از اراضي کشاورزي شهرستان بروجن به کشت گياهان دارويي اختصاص يافته که در اين ميان زعفران، کرفس، آويشن و زرين‌گياه گونه‌هاي غالب را تشکيل مي‌دهند.
فتاح کرمي اظهار کرد:  امسال و با هدف توسعه کشت گياهان دارويي، 175 ميليارد ريال به بخش‌هاي کشاورزي و منابع طبيعي اختصاص يافته که نسبت به سال گذشته رشد صد درصدي داشته است.
کرمي افزود:  تأمين بذر رايگان و پرداخت هزينه‌هاي کشت از طريق تسهيلات، حمايت‌هاي بخش دولتي در جهت توسعه کشت گياهان دارويي مي‌باشد.
گفتني است زرين‌گياه از جمله گياهان و علف‌هاي کوهي دارويي است که در نقاط کوهستاني و سرد با ارتفاع 2 هزار و سيصد متر تا سه هزار متر از سطح دريا و در مناطق سنگلاخي رشد مي‌کند. براي نخستين بار در کشور يک و نيم هکتار از اراضي کشاورزي منطقه گرم‌آباد نقنه (مرز شهرستان‌هاي بروجن و سميرم) توسط آقاي هاشمي به کشت اين گياه پرخاصيت اختصاص يافته است. اثرات درماني اين گياه ضدسرطاني شامل کاهش تب، درد مفاصل و روماتيسم، تقويت حافظه، درمان بيماري MS، رفع سرگيجه، وزوز گوش و سردرد مي‌باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08