همزمان با دومين روز از هفته دولت؛

نشست خبري سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن با اصحاب رسانه برگزار شد

کد خبر: 178927 تاریخ انتشار: 1401/06/03
نمایش: 330
اخبار
فتاح کرمي، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن گفت: در سفر رئيس‌جمهور به چهارمحال و بختياري ۲۳ هزار و ۴۹۰ ميليارد ريال براي اين شهرستان مصوب و در نظر گرفته شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن همزمان با دومين روز از هفته دولت در نشست با خبرنگاران گفت: ۲۳ هزار و ۴۹۰ ميليارد ريال در سفر رئيس‌جمهور به چهارمحال و بختياري براي شهرستان بروجن مصوب شد
فتاح کرمي تأکيد کرد: ابلاغ و جذب اين اعتبارات تحول بزرگي در بخش‌هاي مختلف اين شهرستان ايجاد مي‌کند.
وي با اشاره به رشد ۶۶ درصدي اعتبارات تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي شهرستان بروجن در سال‌جاري افزود: امسال ۷۷۲ ميليارد و ۹۴۱ ميليون ريال اعتبار در ۲۳ فصل و براي تکميل و بهره‌برداري از ۱۴۰ طرح عمراني و خدماتي اين شهرستان اختصاص داده شد.
کرمي به استقرار ۴۰ درصد بزرگراه‌هاي چهارمحال و بختياري در شهرستان بروجن اشاره و تصريح کرد: اين در حالي است که ۳۳ درصد تصادف‌هاي برون‌شهري در اين شهرستان رخ مي‌دهد.
وي با اشاره به فوت ۱۶ نفر در تصادف‌هاي جاده‌اي شهرستان بروجن از ابتداي سال‌جاري تاکنون يادآور شد: ۳۵ درصد مقصرها و عوامل اين تصادف‌ها تردد حداقل ۷۰۰ دستگاه انواع خودروهاي شوتي (حمل قاچاق) در جاده‌هاي اين شهرستان در طول شبانه‌روز است.
سرپرست فرمانداري بروجن با اشاره به تردد بيش از ۳۰ هزار دستگاه انواع خودرو از جاده‌هاي شهرستان بروجن در شبانه‌روز اظهار داشت: هم‌اکنون ۸۰ درصد طرح‌هاي شرکت زيرساخت در چهارمحال و بختياري مربوط به اين شهرستان است
وي گفت: براي تکميل جاده شهرکرد به بروجن به لردگان به خوزستان و محور ارتباطي گندمان به بلداجي با ۱۵ پروژه دو هزار و ۳۰۰ ميليون ريال در سفر رييس‌جمهور به استان تصويب شد.
کرمي به تصويب پنج هزار ميليارد ريال براي اجراي راه‌آهن چهارمحال و بختياري در حوزه شهرستان بروجن در سفر رييس‌جمهور به استان اشاره و تاکيد کرد: هم‌اکنون ۳۳۰ ميليارد ريال از اعتبارات اين شهرستان براي اجراي طرح‌هاي قابل ارائه و مصوب در پارک علم و فناوري وجود دارد.
وي افزود: امسال براي تکميل و بهره‌برداري از ساختمان پزشکي‌قانوني شهرستان بروجن ۴۵ ميليارد ريال از محل اعتبارات تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي و ۸۰ ميليارد ريال از اعتبارات مصوب سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري اختصاص يافت.
سرپرست فرمانداري بروجن به اختصاص ۳۳ ميليارد ريال براي تکميل ۲۳ خانه عالم در اين شهرستان اشاره و تصريح کرد: امسال ۵۰ ميليارد ريال اعتبار از تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي و ۳۲۰ ميليارد ريال از اعتبارات سفر رييس‌جمهور به استان براي طرح‌هاي فرهنگي اين شهرستان اختصاص پيدا کرد.
وي با اشاره به وجود ۴۰ هزار زمين کشاورزي مطلوب در شهرستان بروجن يادآور شد: ۵۰ درصد اين زمين‌ها به‌علت خشک‌سالي، کاهش شديد منابع آب و از پست دادن قابليت کشت از چرخه توليد خارج شده است.
کرمي با اشاره به لزوم راه‌اندازي مجتمع‌هاي کشاورزي گلخانه‌اي در شهرستان بروجن اظهار داشت: تا دو سال آينده ۱۰۰ هکتار به فضاي کشت گلخانه‌اي اين شهرستان اختصاص مي‌يابد و در اين راستا ۱۷۵ ميليارد ريال از تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي و دو هزار و ۳۸۰ ميليارد ريال از محل مصوبات سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري اختصاص پيدا کرده است.
وي با اشاره به استقرار ۳۴۱ واحد توليدي صنعتي در شهرک‌ها و ناحيه‌هاي صنعتي شهرستان بروجن برابر ۴۰ درصد صنايع چهارمحال و بختياري گفت: از اين تعداد ۱۲۲ واحد راکد است.
سرپرست فرمانداري بروجن تاکيد کرد: براي تقويت زيرساخت‌هاي شهرک‌ها و ناحيه‌هاي اين شهرستان ۷۴ ميليارد ريال از اعتبارات تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي استاني و يک‌هزار و ۴۵۰ ميليارد ريال از اعتبارات سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري اختصاص داده شد.
وي افزود: در سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري يک‌هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال براي بهسازي شبکه‌هاي فشار ضعيف و متوسط، ۵۰۰ ميليارد ريال به‌منظور تکميل مجتمع‌هاي گردشگري ۸۰۰ ميليارد ريال براي تکميل سد آقبلاغ اختصاص پيدا کرد.کرمي سرانه ورزشي در شهرستان بروجن ۷۸ سانتيمتر به‌ازاي هر نفر اعلام و تصريح کرد: سه هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال از محل تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي و ۱۶۰ ميليارد ريال در سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري اختصاص يافت.
وي با اشاره به اختصاص ۶ ميليارد و 700 ميليون ريال از تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي و يک‌هزار ميليارد ريال از سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري يادآور شد: براي اجراي طرح نهضت ملي مسکن ۱۳ هزار و ۱۵۰ نفر در شهرستان بروجن نام‌نويسي کردند که از اين تعداد سه هزار و ۴۱۲ نفر تأييد نهايي شد و تنها يک‌هزار و ۹۴۴ نفر واريز وجه داشته‌اند.
سرپرست فرمانداري بروجن اظهار داشت: هم‌اکنون هفت هزار و ۹۱۱ بيمه شده در اين شهرستان از خدمات صندوق بيمه کشاورزي، روستائيان و عشاير استفاده مي‌کنند.
وي همچنين با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زني ۵۲ طرح در شهرستان بروجن همزمان با هفته دولت سال‌جاري گفت: با بهره‌برداري از اين طرح‌ها در هشت کاربري زمينه اشتغال مستقيم ۷۳ نفر فراهم مي‌شود.
کرمي به سکونت هفت هزار نفر در محله الهيه بروجن اشاره و تاکيد کرد: در يک مانور جهادي پنج هزار مترمکعب نخاله با بهره‌گيري از ۲۰ دستگاه انواع ماشين‌آلات راهسازي سنگين از اين محله جمع‌آوري شد.
وي افزود: عمليات اجرايي مرحله نخست اجراي شبکه جمع‌آوري فاضلاب در الهيه بروجن با ۳۵ ميليارد ريال اعتبار و آسفالت معبرهاي اين محله با ۴۰۰ ميليارد ريال اعتبار به‌زودي آغاز خواهد شد.
گفتني است در اين نشست از جمعي  خبرنگاران شهرستان بروجن تجليل قدرداني شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08