با تکميل ايستگاه P3؛ آب به‌سمت شهرستان بروجن پمپاژ مي‌شود

کد خبر: 178945 تاریخ انتشار: 1401/06/05
نمایش: 422
اخبار
نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: عمليات احداث و نصب تجهيزات مکانيکال در ايستگاه پمپاژ شماره 3 (Ps3) طرح انتقال آب بن به بروجن با 85 پيشرفت فيزيکي در حال اجرا مي‌باشد‌.
نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: عمليات احداث و نصب تجهيزات مکانيکال در ايستگاه پمپاژ شماره 3 (Ps3) طرح انتقال آب بن به بروجن با 85 پيشرفت فيزيکي در حال اجرا مي‌باشد‌. 
حجت‌الاسلام اميرقلي جعفري اظهار کرد: به‌رغم عقب‌ماندگي 3 ساله، اين طرح در جبهه‌هاي مختلف شامل تکميل ساختمان، ديوارکشي، نصب قطعات الکتريکي و مکانيکي در حال احداث بوده و تا 20 شهريورماه عملياتي شده و قادر به پمپاژ آب به‌‌سمت شهرستان بروجن خواهد بود. 
جعفري افزود: ساير بخش‌ها شامل آبگير و تصفيه‌خانه نيز در حال احداث بوده و با تکميل طرح انتقال آب بن به بروجن در سال جاري که آب شرب را به نيمي از مردم چهارمحال و بختياري مي‌رساند، ضمن تعريف و عملياتي نمودن ساير طرح‌هاي آبي، به سراغ تأمين آب شرب و پايدار براي ساکنان نيم ديگري از استان خواهيم رفت.
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن گفت:  متأسفانه تمامي دشت‌هاي شهرستان بروجن به‌علت خشکسالي و کاهش ميزان بارش، به دشت‌هاي ممنوعه بحراني تبديل شده است.
فتاح کرمي اظهار کرد: به‌رغم مديريت وضع موجود اما همچنان شهر بروجن در تابستان جاري با افت شديد فشار آب روبرو بوده و شهر سفيددشت نيز با استفاده از تانکر آبرساني شده است.
کرمي افزود: اميد اينکه با تکميل طرح انتقال آب بن به بروجن شاهد رفع تنش آبي در اين شهرستان و تأمين آب شرب سالم و پايدار باشيم.
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي چهارمحال و بختياري گفت: هم‌‌اکنون آب از مرکز رهاسازي شده و به محدوده شهرکرد رسيده و ظرف 2 هفته آينده با عملياتي شدن ايستگاه پمپاژ شماره 3 به سمت شهرستان بروجن پمپاژ خواهد شد. 
فردوس کريمي افزود: اين ايستگاه پمپاژ با ظرفيت 350 ليتر بر ثانيه، آب مورد نياز شهرهاي سفيددشت، فرادنبه، بروجن و نقنه را پمپاژ و تأمين خواهد کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08