پروژه تقاطع غير هم‌سطح بروجن بهره‌برداري شد

کد خبر: 179026 تاریخ انتشار: 1401/06/10
نمایش: 543
اخبار
با بهره‌برداري از فاز نخست پل 20 بهمن؛ بيمارستان بروجن صاحب راه دسترسي مناسب شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان بروجن، معاون شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در آيين گشايش تقاطع غير هم‌سطح 20 بهمن بروجن گفت: در حال حاضر مسير اصلي شهرکرد به سمت بروجن - لردگان - خوزستان در دستور کار است که با توجه به وجود تحريم‌ها پيمانکاران در خصوص تجهيزات و اعتبارات دچار مشکل هستند.
 محمدرضا کدخدازاده اظهار داشت: شهرداري بروجن حتما مي‌تواند با اين قدمت زياد پروژه‌هاي بزرگي را تقبل کند و موجب توسعه شود.
وي بيان داشت: از نظر تردد ترانزيتي و وضعيت ترافيکي، شهرستان بروجن بسيار مهم است، اينکه يک جاده در يک سال از 30 هزار ترافيک به 40 هزار برسد بيانگر اهميت توسعه در جاده‌ها است، در حال حاضر مسير اصلي شهرکرد به سمت بروجن - لردگان  - خوزستان در دستور کار است که با توجه به وجود تحريم‌ها پيمانکاران در خصوص تجهيزات و اعتبارات دچار مشکل هستند.
معاون ساخت و توسعه راه‌هاي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور افزود: پيمانکاراني که سال‌ها در منطقه بودند با همت خود، اين محور چهار خطه را در اولويت قرار دادند و حتماً به دنبال اتمام اين پروژه هستيم.
وي بيان داشت: در اواخر دولت قبل کلنگ کمربندي شمالي بروجن زده شد و با پيگيري نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار شهرستان بروجن اين پروژه از زمان‌بندي عقب نيست و حتما در برنامه زمان‌بندي خود و حتي زودتر به بهره‌برداري مي‌رسد، در واقع مردم شهر بروجن از لحاظ ترافيکي و ايمني بايد خيال راحت داشته باشند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمين اميرقلي جعفري در ادامه اين آيين، اظهار داشت: کار پل دسترسي به بيمارستان ولي‌عصر(ع) بروجن و مجموعه‌هاي ورزشي در کنار آن طبق زمان‌بندي صورت گرفت، گر چه هنوز قسمت‌هايي از آن باقي مانده است اما با اهتمام شهرداري، پيمانکار و تمامي کارکنان، امروز شاهد بهره‌برداري از يکي از بهترين طرح‌هاي درون شهري شهرستان بروجن هستيم.
وي خاطرنشان کرد: در سفر رئيس جمهور براي مسير دسترسي به بيمارستان ولي‌عصر(عج)، 24 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که شهرداري با آمادگي کامل در اين زمينه فعاليت کرد و اميد است با اعتباري که در نظر گرفته شده است مردم هر چه زودتر شاهد اتمام اين پروژه باشند.
نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: اقدام شهرداري در اين زمينه بسيار مثبت بود و خيلي خوب از پس اين پروژه بزرگ برآمد، امروز با بهره‌برداري اين پل، شهرداري بروجن نشان داد که از قابليت و توان مهندسي برخوردار است و اين حرکت قابل تشکر است.
وي با اشاره به اينکه در حوزه‌هاي مختلف، شهرستان بروجن داراي عقب ماندگي است، افزود: تنها  راه خروج از اين عقب ماندگي استفاده از ظرفيت‌هاي اين شهرستان است، جوانان بروجن نخبه هستند و ظرفيت‌هاي ويژه‌اي دارند که بايد بتوان از اين ظرفيت‌ها استفاده کرد.
جعفري خاطرنشان کرد: در واقع به شهرداري بروجن ميدان داده شد و شهرداري هم با استفاده از ظرفيت مهندسين بروجن اين پل را به ثمر رساند و جاي توجه دارد. يکي از پروژه‌هاي مهم شهرستان جاده ترانزيتي است که حدود 40 هزار تردد در آن انجام مي‌گيرد و نرخ حوادث آن بالا بوده، انتظار است اين پروژه هرچه زودتر به اتمام برسد.
سرپرست فرمانداري بروجن نيز با اشاره به استقرار ۴۰ درصد بزرگراه‌هاي چهارمحال و بختياري در اين شهرستان گفت: اين در حالي است که ۳۳ درصد تصادف‌هاي برون‌شهري در اين شهرستان رخ مي‌دهد.
فتاح کرمي تصريح کرد: ۳۵ درصد مقصرها و عوامل تصادف‌هاي جاده‌اي بروجن تردد انواع خودروهاي شوتي (حمل قاچاق) در جاده‌هاي اين شهرستان در طول شبانه‌روز است.
وي با اشاره به تردد بيش از ۳۰ هزار دستگاه انواع خودرو از جاده‌هاي شهرستان بروجن در شبانه‌روز يادآور شد: هم‌اکنون ۸۰ درصد طرح‌هاي شرکت زيرساخت در چهارمحال و بختياري مربوط به اين شهرستان است.
کرمي در پايان با ابراز اميدواري در خصوص اينکه امروز تصميمات خوبي با حضور معاون ساخت و توسعه راه‌هاي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور گرفته شد، خاطرنشان کرد: اميد است کمربند شمالي شهر بروجن در زمان خود با سرعت و کيفيت انجام شود تا مردم شيريني افتتاح آن را بچشند.
شهردار بروجن نيز گفت: عمليات اجرايي تقاطع غيرهم‌سطح 20 بهمن بروجن از ارديبهشت‌ماه 1400 آغاز شد و با بهره‌برداري از مرحله نخست آن در مجموع 80 درصد پيشرفت فيزيکي دارد. 
حمزه علي وليان اظهار کرد: اين تقاطع غيرهم‌سطح 55 متر عرشه، 17 متر عرض، دو کنارگذر و 6 رمپ و لوپ داشته و با بهره‌برداري از آن مسيرهاي دسترسي به بيمارستان ولي‌عصر (عج) و مجموعه ورزشي شهداي ورزشکار برقرار شد. 
وليان افزود: براي اجراي اين طرح براساس فهرست‌بهاي سال گذشته 390 ميليارد ريال و براساس فهرست‌بهاي امسال 600 ميليارد ريال هزينه شده است. 
تکميل و بهره‌برداري کامل از تقاطع غيرهم‌سطح 20 بهمن بروجن به 200 ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز دارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08