شوراي اداري شهرستان بروجن برگزار شد

کد خبر: 179318 تاریخ انتشار: 1401/07/15
نمایش: 538
اخبار
شوراي اداري شهرستان بروجن با حضور علي نيکزاد نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در سالن جلسات فرمانداري برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ۳۰ نقطه حادثه‌خيز در استان وجود دارد که ۱۰ ميليارد تومان براي رفع نقاط حادثه‌خيز شهرستان بروجن اختصاص داده مي‌شود.
علي نيکزاد خواستار توجه به بافت فرسوده شد و اظهار کرد: ۲۰۰ تن قير بين شهرهايي که داراي بافت فرسوده هستند در شهرستان بروجن از سوي بازآفريني شهري توزيع خواهد شد.
وي افزود: کانون پرورش فکري کودکان و نوجوان کشور نيز ۲۰۰ ميليون تومان اعتبار براي استان ابلاغ مي کند و براي حوزه فرهنگ نيز شهرداري‌ها و شوراها زميني براي مرکز فرهنگي هنري کانون پرورشي فکري کودکان در شهرستان بروجن اختصاص دهند.
نيکزاد اظهار داشت: ۲۰۰ کيلومتر راه روستايي وجود دارد که ۲۵ کيلومتر روکش آسفالت مي‌شود.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ۶ دستگاه‌ اجرايي در اين جلسه پيگير مصوبات سفر باشند، اين مصوبات باعث توسعه شهرستان بروجن مي‌شود.
به گفته وي، ۵۰ ميليارد تومان نقد و ۳۰ ميليارد تومان قير براي تکميل کمربندي شمالي در اختيار پيمانکار قرار گيرد تا بتوان اين طرح عمراني را به بهره‌برداري برساند.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در خصوص شهرک الهيه بروجن نيز مقرر شد سازمان زمين و مسکن در فاز۱ و ۲ اين شهرک ۵۰ ميليارد تومان زمين يا نقد و ۴۰ ميليارد تومان قير اختصاص دهد که شهرداري اقدامات لازم را انجام دهد.
نيکزاد در خصوص مشکلات شهرک کوي طلاب بروجن نيز گفت: ۹۰ تن قير توسط راه و شهرسازي براي آسفالت اين محله در اختيار شهرداري قرار داده مي‌شود، همچنين ساکنان فاقد سند ملکي مي‌توانند با ارائه پايان کار سند بگيرند، اگر افراد هزينه زمين را پرداخت نکرده‌اند، سند ۹۹ ساله در اختيار مالک قرار بگيرد.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: يک دستگاه ماشين آتش‌نشاني و ۶۰۰ ميليون تومان اعتبار نيز براي بودجه جاري شهرداري‌هاي بروجن اختصاص مي‌يابد.
به گفته وي، مقرر شد يک زمين چمن منصوعي براي شهرستان بروجن به دليل اينکه آب نيست از منابع وزارت تعاون، کار، رفاه اجتماعي اختصاص يابد. 
نيکزاد اظهار داشت: ۲ قطعه زمين از سوي اداره کل راه و شهرسازي در اختيار هيأت امناي گلزار شهداي گمنام در شهرستان بروجن قرار مي‌گيرد.
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به محروميت تاريخي اين منطقه گفت: مجلس شوراي اسلامي براي توسعه زيرساخت‌هاي استان نگاه ويژه‌اي به اين استان داشته باشند.
غلامعلي حيدري اظهار کرد: در سفر استاني رئيس جمهور، تصميمات و مصوبات خوبي براي چهارمحال و بختياري گرفته شده است و سعي مي‌شود نرخ اشتغال اين استان به نرخ متوسط کشوري برسد. 
حيدري يادآور شد: نگاه دولت سيزدهم و مجلس انقلابي و جهادي عدالت‌محورانه و رفع محروميت و محروميت‌زدايي است و اين براي رفع محروميت استان‌هايي مانند چهارمحال و بختياري يک ظرفيت است.
وي در ادامه با اشاره به مزاياي تکميل محور مواصلاتي اصفهان- بروجن- لردگان به خوزستان توضيح داد: با بهره‌برداري از اين محور مسير فلات مرکزي به بنادر ۲۰۰ کيلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و باعث تحول در انتقال کالا مي‌شود.
استاندار چهارمحال و بختياري افزود: محور بروجن به لردگان تردد بالايي دارد و آمار تردد ۳۰ هزار خودرو در روز در اين محور موجب بالا رفتن آمار تصادفات رانندگي شده است، در سفر اعتبار به اين پروژه اختصاص پيدا کرده که درخواست داريم تکميل اين محور تسريع شود.
به گفته وي، شهرستان بروجن در دفاع مقدس حضور درخشاني داشت و داراي انسان‌هاي فرهيخته، علمي و نخبه با ظرفيت بالايي است که شهرک‌هاي مسکوني آن با بهسازي زيرساخت‌ها مشکل مديريت جهادي را مردم اين منطقه بچشند.
وي تأکيد کرد: يکي از راه‌هاي ايجاد اشتغال با پرداخت تسهيلات است که نيازمند هماهنگي بانک‌هاست که اين مسأله با تسهيلات ماده ۵۶ به اين استان شتاب بيشتري خواهد گرفت.  
به گفته وي، حضور نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در شهرستان يک حرکت جهادي است و مجلس انقلابي به صورت جهادي کارها را دنبال مي‌کنند.
وي با گراميداشت هفته نيروي انتظامي و با تقدير از هوشياري نيروهاي انتظامي و امنيتي در برابر فتنه‌هاي اخير يادآور شد: سخنان مقام معظم رهبري آب سردي که آتش اغشاشاتي که از سوي دشمنان خارجي دنبال مي‌شد را خاموش کرد.
نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: توقف مسکن در هشت سال دولت گذشته باعث خسارت به مردم به ويژه در اين شهرستان شد.
حجت‌الاسلام امير قلي جعفري افزود:متأسفانه در دولت قبل ساخت مسکن از جمله در شهرک الهيه متوقف شد که اين توقف، خسارت به مردم وارد کرد.
به گفته وي، ورزشگاه کارگران شهرستان بروجن ۱۵ سال پيش بنا شده است ولي متاسفانه هنوز اين مجموعه تکميل نشده است تا مردم شهرک الهيه بروجن بتوانند از آن استفاده کنند.
وي تصريح کرد: دکتر علي نيکزاد زماني که خود وزير مسکن و شهرسازي بودند کلنگ ساخت مسکن شهرک الهيه را به زمين زد و هشت هزار اکنون ساکن اين منطقه هستند اما در هشت سال گذشته به زيرساخت‌هاي آن توجه نشد در حالي که  مردم با آورده ۲ تا ۱۰ ميليون صاحب مسکن شدند.
نماينده بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: ساکنان منطقه مسکن طلاب و سليم نيز خواهان رفع مشکلات زيرساختي خود هستند.
جعفري اظهار داشت: بروجن يک شهرستان خيرين است که از ۱۰ درمانگاه ۹ درمانگاه آن را خيرين ساخته‌اند و در مسکن نيز همين روند وجود دارد و که خيرين ۱۱۰ واحدي را با ۷۰ ميليارد تومان در دست ساخت دارد و وزير نيز دستور رفع مشکلات آنان را داده است ولي جاي تأسف است هنوز زمين به آنها تخصيص نيافته است.
به گفته وي، گلزار شهداي شهرستان بروجن نيازمند ساماندهي دارد و شهرداري‌هاي پنج شهرستان بروجن زير ۲۰ هزار نفر جمعيت دارند که نيازمند حمايت هستند. 
وي گفت:مالکيت زمين ۲ دانشکده بروجن نيز نيازمند واگذاري به دانشکده‌ها است ولي هنوز زمينها مالکيت آن واگذار نشده است. 
نماينده بروجن در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: سرانه مردم چهارمحال و بختياري از ميانگين کشوري ۲۰ درصد پايين‌تر است و مهاجرت از اين استان به ساير نقاط کشور بالاست چرا که اشتغال پايداري در استان ايجاد نشده که مردم مجبور به مهاجرت هستند.
به گفته وي، زيرساخت‌هاي لازم براي حضور سرمايه‌گذاران فراهم شود و شهرستان بروجن نگين خيرين در کشور است اما اين نياز حمايت و توسعه زيرساخت‌هاست.
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن نيز در اين جلسه اظهار داشت: شهرستان بروجن با قدمت 500 ساله است و لقب شايسته شهرستان نيک انديشان را در بخش‌هاي فرهنگي، عمراني و مسکن به خود اختصاص داده و بعد از قم دومين شهر پرورش حافظان قران کريم است.
فتاح کرمي با اشاره به وضعيت نامطلوب محله الهيه بروجن، بيان داشت: با مانور در محله الهيه 800 کاميون نخاله‌هاي ساختماني از فضاها و معابر شهري آن منطقه جمع آوري شد، عدم وجود مکان‌هاي فرهنگي، تجاري و فضاي سبز مردم را آزار مي‌دهد.
کرمي گفت: 40 درصد از بزرگراه‌هاي استان چهارمحال و بختياري در شهرستان بروجن است اما آمار تصادفات برون شهري از ابتداي امسال 33 درصد افزايش داشته که متاسفانه 25 درصد از کل فوتي‌هاي استان متعلق به اين شهرستان است.
وي افزود: حدود 100 کيلومتر معابر شهري اين شهرستان به دليل عدم وجود کمربندي در شهرهاي بروجن، گندمان، بلداجي، نقنه، فرادنبه و سفيددشت زيربار ترافيک تردد روزانه 30 هزار خودرو است لذا تامين منابع مالي مورد نياز براي کمک به شهرداري‌ها براي حفظ زيرساخت‌هاي شهري حائز اهميت است.
فرماندار شهرستان بروجن تصريح کرد: تکميل نيروي انساني شهرداري‌ها، فرسودگي ماشين آلات آنها و رسيدگي به اين مسئله، نياز به ماشين آتش نشاني و کاهش شديد درآمد شهرداري‌هاي کوچک و نياز حمايت مالي بايد مورد توجه قرار گيرد.
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن در پايان خاطرنشان کرد: در تمام شهرهاي شهرستان بروجن به غير از شهر بلداجي که پايتخت گز ايران است، مسکن مهر فعال است. در شهر بلداجي عليرغم اينکه در سال 91 قراردادها با مالکين براي مسکن مهر انجام شد تا امروز پس از گذشت 11 سال هيچ کاري در اين خصوص صورت نگرفته است که اين نياز به توجه و همراهي دارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08