سفر معاونين وزارتخانه جهاد کشاورزي و مديرعامل شرکت شهرک‌هاي کشاورزي کشور به شهرستان بروجن

کد خبر: 179417 تاریخ انتشار: 1401/07/29
نمایش: 436
اخبار
به منظور بررسي مسائل و مشکلات حوزه کشاورزي معاونين وزارتخانه جهاد کشاورزي و مديرعامل شرکت شهرک‌هاي کشاورزي کشور به شهرستان بروجن سفر کردند.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، رئيس شرکت شهرک‌هاي کشاورزي کشور با بيان اينکه توسعه کشت متراکم در جهاد کشاورزي در اولويت است، گفت: ۳۰ شهرک در کل استان جانمايي شده که ۴۰۰ هکتار در دست مطالعه است و براي ۲۳۷ هکتار شهرک نيز مجوز صادر شده است.
عليرضا بزرگي اظهار کرد: شهرک گلخانه‌اي در بروجن در حال ساخت است که بخش عمده آن به مرحله اجرايي رسيده اما نيمه‌کاره رها شده است که پيش‌بيني مي‌شود با اعتباري که تخصيص داده شد پايان پاييز به مرحله اجرايي برسد.
وي افزود: ۷ ميليارد تومان براي کارهاي زيربنايي اين شهرک از منابع داخلي شرکت‌ها و اعتباراتي نيز از منبع سفرهاي استاني به ساير شهرهاي شهرستان بروجن تخصيص پيدا مي‌کند.
عليرضا سرافرازي نيز در اين بازديدها گفت: پياده‌سازي الگوي کشت در کشور براي اولين‌بار از سمت وزارت جهاد کشاورزي ابلاغ شده که احداث زيرساخت‌هاي آب‌ و خاک در کشاورزي و سيستم‌هاي آبياري تحت فشار از اقداماتي است که مي‌تواند به موفقيت اين طرح کمک کند.
مديرکل امور آب وزارت جهاد کشاورزي ادامه داد: از ۸.۵ ميليون هکتار اراضي آبي کشور حدود ۲.۶ ميليون هکتار به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شده که اميدواريم ادامه داشته باشد.
وي با اشاره به اينکه منابع آبي در کشور محدوديت دارد، بيان کرد: در سال‌هاي اخير آب تجديدپذير نيز از ۱۳۰ ميليارد مترمکعب به کمتر از ۱۰۰ ميليارد مترمکعب رسيده که يک تهديد جدي براي بخش کشاورزي است و هيچ راهي مانند سيستم آبياري تحت فشار نمي‌تواند به اين نگراني کمک کند.
سرافرازي گفت: درصد تحت پوشش سيستم آبياري تحت فشار در اين استان نسبت به متوسط کشوري بهتر است و ۴۰ درصد اراضي تحت پوشش اين تکنولوژي هستند.
وي ادامه داد: استان استعداد لازم براي افزايش بيشتر تکنولوژي سيستم آبياري تحت فشار را دارد و به دنبال اعتبار است که اگر دولت و مجلس کمک کنند اعتبارات اين بخش نيز بيشتر مي‌شود.
گفتني است در اين سفر يک روزه از مجتمع‌هاي دامداري، شهرک‌هاي گلخانه‌اي، طرح دانش بنيان شهرک نهاده‌هاي کشاورزي، ايستگاه‌هاي تحقيقاتي کشاورزي، سردخانه و ... بازديد به عمل آمد و پس از آن به منظور بررسي مسائل و مشکلات بخش کشاورزي، جلسه توسعه زيرساخت‌هاي کشاورزي در محل فرمانداري شهرستان بروجن برگزار شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08