تلاش براي تحقق مهاجرت معکوس در شهرستان بروجن

کد خبر: 179596 تاریخ انتشار: 1401/08/20
نمایش: 387
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن گفت: يکي از مهمترين برنامه‌هايي که در اين شهرستان در دستور کار قرار دارد توسعه مناطق روستايي است تا از اين طريق بتوان مهاجرت معکوس را محقق کنيم.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، فرماندار شهرستان بروجن شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در اين شهرستان ۴۰ روستا وجود دارد که از اين تعداد ۲۹ روستا داراي دهياري است.
فتاح کرمي با اشاره به مهاجرت معکوس جوانان به محيط روستاها و برشمردن دغدغه‌هاي آنان، مطرح کرد: اجراي جوي و جدول و زيرساخت‌‌هاي آسفالت معابر، عقب نشيني منازل روستايي از دغدغه مردم در روستاها است که بايد حل شود.
کرمي در پايان خاطرنشان کرد: اميد است با پيگيري و تامين اعتبار طرح‌هاي اشتغالزايي که در طرح منظومه بوده و توسط بنياد مسکن پيگيري مي‌شود، بتوان يک اشتغال پايدار را براي مردم در روستا به ويژه جوانان فراهم کرد.

رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي شامگاه پنجشنبه در پايان سفر به شهرستان بروجن گفت: امروز با دعوت نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي از روستاها و مناطق شهري اين شهرستان ديداري انجام گرفت و در آن به رصد و رفع مشکلات پرداخته شد.
اکبر نيکزاد اظهار کرد: بسياري از مشکلات مردم روستاهاي اين شهرستان در خصوص ضوابط طرح هادي است و مقرر شد تا در همين راستا طي بازنگري طرح، مشکلات تامين زمين براي جوانان روستايي برطرف شود.
نيکزاد با اشاره به تصويب اعتبارات قير براي اجراي طرح هادي روستايي، تصريح کرد: مقرر شده است تا اين اعتبارات از هفته آينده در اختيار بنياد مسکن استان‌ها قرار گيرد.
وي خاطرنشان کرد: در قالب طرح محروميت‌زدايي ۱۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي استان چهارمحال و بختياري اختصاص يافته و به استان ابلاغ شده اما با توجه به پيگيري‌هاي نماينده و مسئولان شهرستان بروجن سهم خوبي از اعتبارات ملي هم براي اجراي طرح هادي روستايي به اين شهرستان اختصاص داده مي‌شود.

نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: امروز از طرح‌هاي روستايي و طرح نهضت ملي مسکن شهرستان بازديدهايي انجام شد که در جمع‌بندي بايد گفت که اجراي طرح نهضت ملي در شهرستان خوب پيش مي‌رود و نظر مثبت رئيس بنياد مسکن کشور را هم جلب کرد.
حجت‌الاسلام اميرقلي جعفري افزود: مدتي است که طرح توسعه روستايي به صورت آزمايشي در شهرستان بروجن در حال اجراست و در همين راستا تسهيلاتي براي اشتغال جوانان اختصاص يافته که اميد مي‌رود بتوان از اين طريق مهاجرت معکوس در روستاهاي شهرستان شکل گيرد و الگوي خوبي براي ديگر مناطق کشور شود.
وي خاطرنشان کرد: همچنين طي اين سفر مقرر شد تا در راستاي پيگيري و رفع مشکلات روستاييان شهرستان به ويژه در خصوص طرح‌هاي هادي ۲ هفته ديگر با حضور مسئولان شهرستان در تهران جلسه‌اي با رئيس بنياد مسکن کشور برگزار شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08