۷هزار و ۵۴۰ ميليارد ريال براي زيرساخت‌هاي جاده‌اي بروجن مصوب شد

کد خبر: 180031 تاریخ انتشار: 1401/10/06
نمایش: 443
اخبار
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن با اشاره به محورهاي ارتباطي مهم اين شهرستان گفت: امسال هفت هزار و ۵۴۰ ميليارد ريال اعتبار براي زيرساخت‌هاي جاده‌اي اين شهرستان تصويب شده است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن با اشاره به محورهاي ارتباطي مهم اين شهرستان گفت: امسال هفت هزار و ۵۴۰ ميليارد ريال اعتبار به‌منظور براي زيرساخت‌هاي جاده‌اي اين شهرستان تصويب شده است.
فتاح کرمي تأکيد کرد: اين مبلغ در سفر رئيس‌جمهور و تعدادي از اعضاي هيأت دولت سيزدهم به چهارمحال و بختياري براي تکميل جاده شهرکرد به بروجن، احداث ساختمان پليس‌راه بروجن به لردگان و راه‌اندازي ايستگاه ايست و بازرسي کُردشامي اختصاص پيدا کرد.
وي با اشاره به مصوبه راه‌اندازي ايستگاه ايست و بازرسي کُردشامي افزود: از اين مبلغ ۳۶ ميليارد ريال مختص راه‌اندازي ايستگاه ايست و بازرسي کُردشامي به‌منظور کنترل خودروهاي قاچاق و شوتي است که نسبت به اعتبار سال گذشته ۲۶۰ درصد رشد دارد.
کرمي به وجود ۴۰ درصد بزرگراه‌هاي چهارمحال و بختياري در شهرستان بروجن اشاره و تصريح کرد: اين در حالي است که ۳۳ درصد تصادف‌هاي برون‌شهري و ۲۵ درصد تصادف‌هاي مُنجر به فوت در اين شهرستان رُخ مي‌دهد.
وي عبور جاده شرياني شمال به جنوب کشور از بروجن را يک ظرفيت براي اين شهرستان دانست و يادآور شد: در شبانه‌روز افزون‌بر ۳۰ هزار دستگاه انواع خودرو از اين جاده عبور مي‌کند.
فرماندار بروجن اظهار داشت: از اين تعداد ۶۰۰ تا ۷۰۰ خودرو شوتي مخصوص حمل کالاهاي غيرمجاز و قاچاق است که ۲۵ درصد تصادف‌هاي به‌علت سرعت‌هاي غيرمجاز و رعايت نکردن قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي رانندگان اين خودروها است.
وي با اشاره به کشف و ضبط يک تُن مواد مخدر در جاده‌هاي شهرستان بروجن در هفته گذشته گفت: بهره‌برداري و راه‌اندازي پليس‌راه بروجن به لردگان تا پايان سال‌جاري نقش اصلي و مهمي در افزايش کشفيات مواد مخدر و کالاهاي قاچاق خواهد داشت.
کرمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اختصاص يک‌هزار و ۲۵۰ ميليارد ريال براي تکميل و بهره‌برداري از ساختمان پزشکي قانوني شهرستان بروجن تا دهه‌فجر انقلاب اسلامي سال‌جاري اشاره و تاکيد کرد: از اين مبلغ ۴۵ ميليارد ريال از محل اعتبارات تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي شهرستان و ۸۰ ميليارد ريال از محل مصوبات سفر رئيس‌جمهور و تعدادي از اعضاي هيأت دولت سيزدهم به چهارمحال و بختياري تأمين شده که نسبت به سال گذشته ۱۲۴ درصد رشد داشته است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08