100 هکتار گلخانه در شهرستان بروجن بهره‌برداري مي‌شود

کد خبر: 180074 تاریخ انتشار: 1401/10/11
نمایش: 423
اخبار
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن با اشاره به خشکسالي‌هاي ۱۵ سال اخير و لزوم اصلاح و تغيير الگوي کشت گفت: تا ۲ سال آينده بيش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در اين شهرستان به بهره‌برداري مي‌رسد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن با اشاره به خشکسالي‌هاي ۱۵ سال اخير و لزوم اصلاح و تغيير الگوي کشت گفت: تا ۲ سال آينده بيش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در اين شهرستان به بهره‌برداري مي‌رسد.

فتاح کرمي تاکيد کرد: هم‌اکنون ساخت و راه‌اندازي سه مجتمع گلخانه‌اي در شهرستان بروجن با بيش از ۱۰۰ هکتار وسعت در دستور کار قرار گرفته و عمليات اجرايي آن آغاز شده است.

وي افزود: شهرستان بروجن ۴۰ هزار هکتار زمين کشاورزي دارد که ۵۰ درصد اين زمين‌ها به‌علت خشکسالي‌هاي ۱۵ سال اخير از چرخه توليد خارج شده است.

کرمي تصريح کرد: به‌منظور استفاده بهينه از منابع آب و تلاش براي افزايش سطح زيرکشت زمين‌هاي کشاورزي، هم‌اينک ۸۰۰ هکتار از زمين‌هاي کشاورزي شهرستان براي اجراي روش‌هاي آبياري نوين آماده شده‌اند که راه‌اندازي آن به اعتبار نياز دارد.

وي با اشاره به اختصاص ۱۷۵ ميليارد ريال از محل اعتبارات تملک دارايي‌هاي چهارمحال و بختياري براي بخش کشاورزي شهرستان بروجن در سال‌جاري افزود: امسال همچنين ۲ هزار و ۳۸۰ ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي، استاني، محروميت‌زدايي و مصوبات سفر رئيس‌جمهور و تعدادي از اعضاي هيأت دولت به استان براي حوزه‌هاي ديگر کشاورزي شهرستان بروجن مانند دامداري، عشاير، منابع‌طبيعي و آبخيزداري اختصاص پيدا کرد.

فرماندار بروجن با اشاره به وجود تعدادي مجتمع نيمه‌تمام دامپروري در شهرستان بروجن اظهار داشت: عمليات اجرايي ساخت اين مجتمع‌هاي دامپروري از ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته به‌علت مشکلات تخصيص آب، زمين و اعتبارات رها شده‌اند.

کرمي گفت: به‌همين منظور از محل ۲ هزار و ۳۸۰ ميليارد ريال اعتبارات بخش‌هاي زيرمجموعه حوزه کشاورزي شهرستان بروجن در سال‌جاري مبلغي براي تسريع در روند تکميل و بهره‌برداري از اين مجتمع‌هاي دامپروري در نظر گرفته شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08