جمع آوري افزون بر 44 ميليارد ريال زکات در شهرستان بروجن

کد خبر: 191044 تاریخ انتشار: 1402/01/29
نمایش: 355
اخبار
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن از جمع‌آوري افزون بر 44 ميليارد ريال زکات طي سال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن در جلسه شوراي زکات با تأکيد بر لزوم تشريح اهميت امر زکات براي عموم مردم، زکات را به عنوان تدبير حکيمانه درجهت رفع نياز فقرا در جامعه عنوان کرد.
 فتاح کرمي گفت: زکات به عنوان يک امر وجوبي براي مسلمانان است و در مقاطع و اسناد مختلف اسلامي از جمله در کتاب مقدس قرآن و احاديث، بر اين امر خطير بسيار تأکيد شده است. 
کرمي با بيان اينکه اگر فرهنگ زکات در جامعه رواج پيدا کند تأثير بسيار مثبتي در کشور ايجاد خواهد کرد افزود: تبيين اين مسائل براي مردم زمينه‌ي تشويق و ترغيب آنان جهت افزايش مشارکت آنان در زمينه‌ي پرداخت زکات را فراهم مي‌کند.
وي اظهار کرد: در سال گذشته افزون بر 44 ميليارد و 927 ميليون ريال زکات واجب، مستحبي، فطريه و کفاره زير نظر شوراي زکات جمع آوري و هزينه شده است.
کرمي از تخصيص اعتبار از محل اعتبارات کميته برنامه ريزي شهرستان به منظور ترويج فرهنگ پرداخت زکات براي شهر‌ها و روستا‌هاي فعال در امر جمع آوري زکات خبر داد.
گفتني است همچنين مصوب شد فطريه شهرستان به صورت متمرکز زير نظر شوراي زکات جمع آوري گردد و نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌هايي که متقاضي همکاري در جمع آوري زکات فطريه مي‌باشند جهت دريافت مجوز به دبيرخانه شوراي زکات واقع در کميته امداد شهرستان مراجعه نمايند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08