۱.۴ ميليون مترمکعب به حجم ذخيره بندهاي خاکي شهرستان بروجن افزوده مي‌شود

کد خبر: 191091 تاریخ انتشار: 1402/02/05
نمایش: 296
اخبار
سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن با اشاره به آغاز عمليات اجرايي هفت بند خاکي در سال جاري در اين شهرستان گفت: با تکميل و بهره‌برداري اين طرح‌ها از محل مصوبات سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري يک ميليون و ۴۰۰ هزار مترمکعب به حجم ذخيره بندهاي خاکي شهرستان افزوده مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن گفت: اين بندهاي خاکي شامل چهار بند خاکي در سياسرد بروجن، يک بند خاکي در روستاي لَه‌دراز، يک بند خاکي در دشت مَرجَن بروجن و يک بند خاکي در روستاي دهنو شهرستان بروجن است که آب‌هاي سطحي و روان‌آب‌ها را مهار، جمع‌آوري و ذخيره مي‌کند.

فتاح کرمي افزود: همچنين در يک ماه اخير عمليات اجرايي ساخت سد آقبلاغ ۲۲ ميليون مترمکعب ذخيره براي مصرف در بخش‌هاي آشاميدني، کشاورزي و صنعت شهرستان بروجن آغاز شد.

کرمي تصريح کرد: براي احداث سد آقبلاغ هشت هزار ميليارد ريال اعتبار از محل مصوبات سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري اختصاص داده شده است و قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) ساخت آن را بر عهده دارد.

وي شهرستان بروجن را پيشاني و پيشخوان خشکسالي چهارمحال و بختياري دانست و يادآور شد: اين شهرستان سالانه يک ميليون و ۲۰۰ هزار مترمکعب کسري آبخوان دارد و براي جبران بخشي از اين کسري صرفه‌جويي ۱۸ درصدي در مصرف آب حوزه کشاورزي ضروري است.

کرمي اظهار داشت: امسال با کمک کشاورزان، کارشناسان فرمانداري، حفاظت محيط زيست و شرکت آب منطقه‌اي نسبت به لايروبي کانال‌هاي کشاورزي روستاي دهنو شهرستان بروجن اقدام و تالاب اين روستا پس از ۲۰ سال آب‌گيري شد.

وي گفت: آب‌گيري تالاب دهنو شهرستان بروجن به افزايش سطح آب چاه‌هاي کشاورزي اين منطقه کمک ويژه‌اي مي‌کند و باعث احياي زيستگاه پرندگان و جانواران سازگار با اين تالاب مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08