عمليات احداث طرح‌هاي آبخيزداري در شهرستان بروجن آغاز شد

کد خبر: 191374 تاریخ انتشار: 1402/02/30
نمایش: 372
اخبار
فتاح کرمي، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن گفت: آبخوان‌هاي اين شهرستان سالانه با ۱.۲ مترمکعب کسري مواجه است از همين رو لزوم توجه به طرح‌هاي آبخيزداري مهم است و بايد گام بيشتري در حفظ آب و استفاده بهينه از آن برداريم.
به گزارش روابط‌عمومي فرمانداري، سرپرست فرمانداري شهرستان بروجن گفت: به دليل شرايط کم‌آبي بيش از ۵۰ درصد از اراضي کشاورزي شهرستان بروجن از چرخه توليد خارج شده است.
فتاحي کرمي اظهار کرد: همچنين آبخوان‌هاي شهرستان سالانه با ۱.۲ مترمکعب کسري مواجه است از همين رو لزوم توجه به طرح‌هاي آبخيزداري مهم است و بايد گام بيشتري در حفظ آب و استفاده بهينه آن از آن برداريم.
 کرمي افزود: اقدامات و طرح‌هاي آبخيزداري در راستاي جلوگيري از فرسايش خاک و مديريت هدر رفت روان‌آب‌هاي سطحي به ويژه براي مهار بارش‌هاي فصل بهار است.
وي گفت: طرح‌هايي که در حوزه آبخيزداري شهرستان بروجن تعريف شده شامل بندهاي خاکي، سازه‌هاي سنگي و ملاتي و کاشت گونه‌هاي مرتعي است.

نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آيين اظهار داشت: از مجموع ۱۲ طرح آبخيزداري تعريف شده براي اين شهرستان، ۱۱ طرح با اعتباري ملي و يک طرح با اعتبارات استاني اجرا مي‌شود.م
حجت‌الاسلام اميرقلي جعفري افزود: با بهره‌برداري از اين طرح‌ها، بحران منابع آب و کمبود ذخاير آبخوان‌ها جبران مي‌شود.
وي اجراي طرح‌هاي آبخيزداري را از ضرورت‌هاي اين شهرستان اعلام کرد و گفت: شهرستان بروجن بحراني‌ترين منطقه استان به لحاظ منابع آب است و بايد فعاليت‌هاي آبخيزداري را براي مهار سيلاب‌ها و روان‌آب‌ها تقويت کنيم.
جعفري خاطرنشان کرد: بايد يک غفلت چند دهه در حوزه آبخيزداري در شهرستان بروجن مواجه هستيم از همين رو براي جبران اين کاستي بايد طرح‌هاي قابل توجهي در اين حوزه اجرا شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08