جلسه انجمن کتابخانه هاي عمومي شهرستان بروجن برگزار شد

کد خبر: 154328 تاریخ انتشار: 1399/06/02
نمایش: 913
اخبار
مسعود ملکي فرماندار شهرستان بروجن گفت: سرانه فضاي فيزيکي کتابخانه اي در اين شهرستان 3/8 مترمربع است و اين شهرستان در بين شهرستان هاي چهار محال و بختياري رتبه اول سرانه فضاي فيزيکي کتابخانه ها را دارد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، فرماندار شهرستان بروجن در نشست انجمن کتابخانه هاي عمومي شهرستان تأکيد کرد: کتاب و کتابخواني از مهم ترين ضروريات جامعه است و وظيفه هر يک از ما اين است که در جهت تحقق اين مهم تلاشي مضاعف داشته باشيم.
مسعود ملکي گفت: سرانه فضاي فيزيکي کتابخانه اي در اين شهرستان 3/8 مترمربع به ازاي هر 100 نفراست و اين شهرستان در بين شهرستان هاي چهار محال و بختياري رتبه اول سرانه فضاي فيزيکي کتابخانه ها را دارد.
وي اظهار داشت: هم اکنون 13 باب کتابخانه در شهرستان بروجن فعال بوده که 11 کتابخانه نهادي و 2 کتابخانه مشارکتي است و بيش از 181 هزار جلد کتاب در اين کتابخانه ها براي مطالعه نگهداري مي‌شود.
رئيس انجمن کتابخانه هاي بروجن تعداد اعضاي فعال کتابخانه اي را 10 هزار نفر عنوان کرد و افزود: کليه شهرهاي 6 گانه و روستاهاي امام قيس و دهنو داراي کتابخانه هستند و پيگيري ها به منظور راه اندازي کتابخانه در روستاي آورگان در حال انجام است.
ملکي تأکيد کرد: تمامي شهرداري هاي شهرستان موظفند نيم درصد سهم کتابخانه هاي عمومي از درآمد شهرداري ها را به موقع پرداخت کنند.
وي اظهار داشت: غني سازي منابع کتابخانه هاي عمومي شهرستان در دستور کار مسئولان دستگاه هاي اجرايي مرتبط قرار گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08